Víťazné gesto Nemca Michaela Schumachera na Veľkej cene Nemecka. Ak vyhrá aj posledných šesť pretekov sezóny, bude opäť majster. FOTO - SITA/AP
Proti Ferrari nemala v nedeľu na nemeckom Hockenheimringu konkurencia žiadnu šancu. Michael Schumacher zvíťazil pred kolegom z Ferrari Felipe Massom a Kimi Räikkönnenom z McLarenu. Štvrté miesto získal Jensom Buton v Honde, zatiaľ úradujúci majster sveta a prvý muž rebríčka tohtoročnej sezóny Fernando Alsonso skončil v Renaulte piaty. Za ním jeho kolega Giancarlo Fisichella.
Gala predstavenie
Zo strany tímu Ferrari išlo o výbornú, perfektne urobenú stratégiu. Michael predviedol na možno posledných pretekoch v Hockenheime gala predstavenie a Alonsov náskok v tabuľke znížil na jedenásť bodov. Ak vyhrá aj posledných šesť pretekov sezóny, bude opäť majster. Je jedno, koľko bodov pritom získa Alonso.
"Urobil som to najlepšie, čo som mohol," povedal po pretekoch na tlačovej konferencii Fernando, ktorý mal pri 50-stupňovej teplote povrchu trate problémy s pneumatikou. "Keď sa to dalo do poriadku, bolo už neskoro," konštatoval. "Ale ešte stále sme najlepší."
Kimi Räikkönnen si v Hockenheime na trati, ktorú má podľa svojich slov veľmi rád, vybojoval deviate pole v kariére. No Michael Schumacher bol aj napriek tomu, že štartoval z druhého roštu, jasným favoritom pretekov.
Logika hovorila, že pod Kimmiho dobrý čas z kvalifikácie sa podpísala hlavne ľahká nádrž. Nemal veľa paliva, takže taktika McLarenu bola čitateľnejšia a Ferrari na tom mohlo stavať.
Räikkönnen, ktorý štartoval z pole position, sa spoliehal na veľmi krátke prvé zastavenie v boxoch. Zamieril do nich hneď po desiatom kole, no zdržal sa dlhých 15 sekúnd, vďaka čomu sa prepadol až na ôsmu priečku. Nevzdal sa a napriek trom pitstopom sa ešte vrátil na tretiu pozíciu.
Taktika tímov
Šéfstratég a technický riaditeľ Ferrari Ross Brawn sa pred pretekmi viac obával Giancarla Fisichellu ako Fernanda Alonsa. Veď úradujúci majster sveta Alonso štartoval zo siedmeho miesta, ale Fisichellu mala stajňa Ferrari tesne za chrbtom. "V každom prípade ho musíme mať na očiach," povedal. Veril, čo sa aj potvrdilo, že tím zvolil veľmi dobrú stratégiu.
V Hockenheime nebolo ľahké predvídať taktiku súperov. Počas piatkového tréningu a v noci pred sobotnou kvalifikáciou pršalo a trať nezostala pogumovaná. Voľba pneumatík sa preto stala rovnako dôležitá ako počet a dĺžka zastavení v boxoch.
Ross Brawn teda nepovažoval Alonsa za hlavného konkurenta pre Ferrari a nekomentoval ani celkovo slabší výkon stajne Renault. Rozhodne však nepodceňoval Kimiho Räikkönnena. Podľa Brawna bol Kimmi na McLarene v kvalifikácii taký rýchly, že mohol byť Michaelovi prekážkou. Šéf McLarenu Ron Dennis navyše tvrdil, že ich auto sa stále zlepšuje, čo platí najmä o aerodynamickom balíku. Dalo sa predpokladať, že Kimmi si bude chcieť prvú pozíciu udržať krátkou prvou zastávkou. Nestalo sa a Kimmi prvé štartovné miesto v cieli neobhájil.
Schumiho kolízie
Ferrari sa predviedlo v boxoch už na kvalifikácii. Perfektne zvládli dvojnásobný pitstop oboch pilotov, Schumacher aj Massa sa totiž ocitli na pitlane naraz. Nebyť tejto drobnej "kolízie", mohlo mať Ferrari pri štarte možno ešte o stupeň v lepšej pozícii. Podľa Michaela sa však nič vážne nestalo: "Trochu som sa ponáhľal, pretože sa mi drobili gumy. Ak meníte gumy v rovnaký čas ako stajňový kolega, musíte sa spoliehať na tím."
Fernando Alonso išiel do pretekov s ťažkým srdcom pre inú "kolíziu". Takmer k nej došlo pri kvalifikáciách s Michaelom Schumacherom, ktorý podľa Alonsa nerešpektoval zásady na pitlane. "Vyšiel z boxov bez toho, aby sa zboku pozrel, či tam nie je ešte niekto iný. Skoro som kvôli nemu havaroval." Ale Ferrari len lakonicky komentovalo, že všetko mali na starosti "muži s lízankami" (signalizačnými lopatkami), a tí sa "vyznajú".
Počas pretekov ešte vzbudila hneď v úvode pozornosť kolízia Ralfa Schumachera z Toyoty a Davida Coultharda za Red Bull Racing. (mi)
VC Nemecka1. M. Schumacher (Nem.) Ferrari 1:27:51 2. F. Massa (Braz.) Ferrari +0:00.720 3. K. Räikkönnen (Fín.) McLaren +0:13:206 4. Jenson Button (VB) Honda +0:18.898 5. F. Alonso (Šp.) Renault +0:23.707 6. G. Fisichella (Tal.) Renault +0:24.814 7. Jarno Trulli (Tal.) Toyota +0:26.544
Poradie MS
1. Alonso 100 bodov, 2. M. Schumacher 89, 3. Massa 50, 4. Fisichella 49, 5. K. Räikkönnen 49, 6. Montoya 26, 7. Button 21, 8. Barrichello 16, 9. R. Schumacher 13, 10. Heidfeld 13, 11. Coulthard 10
Pohár konštruktérov: 1. Renault 149, 2. Ferrari 139, 3. McLaren 77, 4. Honda 37, 5. Toyota 23, 6. BMW 20, 7. Red Bull 12, 8. Williams 11, 9. Toro Rosso 1