Predstavte si to. Dostanete personalizovanú zásielku, v ktorej sa píše: "Nadišiel Váš šťastný deň." Konečný výsledok. Celá skupina Integry Direct Corp. Vám gratuluje a veľmi hlasno volá: "Bravó". Vyhrali ste superbankový šek na 350 000 Sk. Výhra je potvrdená notárom v Ostrave, podpisom vedúceho pre veci odovzdávania výhier a pečiatkou Oficiálneho komitétu riaditeľstva. Čo urobíte? Predpokladám, že tak ako väčšina ľudí, hodíte ju rovno do koša.
Profesionálna deformácia mi nedala, aby som si zásielku celú neprečítal a nesnažil sa prísť na "biznis model" za tým. Čo vlastne odo mňa chcú? Podpisom by som mal potvrdiť: 1. že som si dobre zapísal svoje osobné číslo, 2. že dávam súhlas na získanie bankového šeku na
350 000 Sk, 3. že im pošlem 10 kusov desaťkorunových známok, 4. že si želám využiť expresnú službu za 100 Sk a 5. že pri preberaní mojej výhry zaplatím ďalších 1190 Sk.
Zároveň dávam firme súhlas na použitie mojich údajov na marketingové účely, ako aj na ich sprístupnenie tretím subjektom na neohraničený čas a zároveň potvrdzujem, že som bol informovaný/-á o práve na nahliadnutie do svojich údajov, ich zmenu a taktiež právo žiadať o ukončenie užívania týchto údajov.
Ako môže niekto niečo vyhrať, keď sa nezapojil do žiadnej súťaže? Prečo výherca musí firme potvrdiť, že si dobre zapísal svoje priznané osobné číslo? Hádam len nie preto, že v liste podpísanom "finančným riaditeľom Komitétu riaditeľstva" sa ako víťazné uvádza iné osobné číslo? Prečo je všetka korešpondencia na firmu Integry Direct nasmerovaná cez sprostredkovateľské firmy do P. O. Boxov? O čo im teda vlastne ide? O smiešnych 1400 korún alebo o databázu dôverčivých ľudí?
Túto otázku nechávam otvorenú; až tak profesionálne deformovaný, aby som to zisťoval na vlastnej koži, nie som.
Autor: MARIÁN TIMORACKÝ, marketingový konzultant