Niektorí analytici predpovedajú, že poisťovne pôsobiace vo všetkých oblastiach podnikania budú musieť znížiť svoje náklady o 50 percent a zdvojnásobiť svoje príjmy, aby prežili. „Nie je možné zmeniť všetko naraz, avšak je nevyhnutné spraviť podstatné zmeny pomerne rýchlo,“ tvrdí Robert Davidow, partner spoločnosti Accenture pre odvetvie poisťovníctva.
Zmena musí byť vykonaná spôsobom, ktorý pomôže spoločnostiam riadiť ich náklady, a musí byť zameraná na oblasti, v ktorých dokáže realizovať najväčší prínos. Je veľmi pravdepodobné, že najvýznamnejšie zlepšenia v nákladovej oblasti a efektívnosti budú dosiahnuté tak nahradením zastaralých, zdedených systémov vykonávajúcich hlavné administratívne funkcie poisťovní, ako aj zdokonalením kľúčových procesov v oblastiach, ako sú poistné nároky, upísané poistné, marketing a riadenie distribučných kanálov.
Podľa Davidowa mnoho poisťovní čelí dvom hlavným prekážkam, ktorými sú peniaze a firemná kultúra. Bez ohľadu na nedostatky niet pochýb, že technologické a prevádzkové zlepšenia sa stanú v dôsledku väčšej komplexnosti odvetvia nevyhnutnými.
Podľa spoločnosti Accenture všetky poisťovne musia pokračovať vo vývoji špecializovaných produktov zameraných na špecifické trhy a spotrebiteľov. Tlak na rýchlejšie uvedenie produktov na trh a následne ich efektívnejší predaj a poskytovanie bude neustále rásť.
„Distribučné kanály sa musia zmeniť z takých, ktoré hľadajú zákazníkov pre nepravidelné predaje, na také, ktoré sú založené na predaji vychádzajúcom zo vzťahov so zákazníkmi,“ uvádza vo svojej správe Accenture. V spracovaní poistných nárokov a v administratíve môžu nové technológie znížiť úradnícke aktivity a zlepšiť presnosť rozhodovania, umožňujúc poisťovniam využívať špecializovaných pracovníkov na komplikovanejšie úlohy
Na udržanie si prehľadu o stále viac odlišných produktoch a službách spoločnosti budú potrebovať prepracovanejšie spôsobilosti v oblasti back office. (gk)