Palko a Lipšic si ako ministri vybavili drahé prieskumy

BRATISLAVA - Spájate budúcnosť Slovenska s Vladimírom Palkom? Čo sa vám páči na ministrovi Lipšicovi? O ktorom politikovi by ste povedali, že je správny chlap?

To sú niektoré z otázok prieskumu verejnej mienky, ktoré robila česká firma Takt na objednávku ministerstiev vnútra a spravodlivosti v čase, keď na ich čele stáli Vladimír Palko a Daniel Lipšic (obaja KDH). Ďalšie otázky sa týkali problémov v rezortoch.

Ministerstvo vnútra si objednalo bez súťaže za takmer 7 miliónov korún 7 prieskumov, z nich päť agentúra stihla urobiť do Palkovho odchodu z funkcie. Jeho nástupca Martin Pado (SDKÚ) o zvyšné dva nemal záujem.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Z prieskumu vyšiel Palko ako skôr neúspešný minister, ale ľudia oceňovali jeho slušnosť a priamočiarosť. Prekážala im jeho povýšenosť.

SkryťVypnúť reklamu

Palko sa k tomu odmietol vyjadriť, jeho bývalý hovorca Boris Ažaltovič povedal, že cieľom prieskumu bolo stanovenie komunikačnej stratégie ministerstva a "kvalitatívne otázky týkajúce sa ministra nijako nemenili konečnú cenu prieskumov".

Prieskumy sa po Palkovom odchode "stratili" a ministerstvo dostalo od českej agentúry kópie.

Lipšicovo ministerstvo si objednalo tri podobné prieskumy za 3,5 milióna, ale do Lipšicovho odchodu stihla česká agentúra urobiť len dva. Lipšicovi vyšlo, že je "slušný, čestný, seriózny, bez škandálov", ale že je málo priebojný.

Riaditeľ slovenskej agentúry MVK Pavel Haulík tvrdí, že "tento typ prieskumu silne zaváňa skôr straníckymi záujmami" a okrem toho, na Slovensku sa robia asi za polovičnú cenu.

SkryťVypnúť reklamu

Konateľ českej firmy Takt Rudolf Hilšer obhajuje vyššiu cenu tým, že ich prieskumy nie sú kvantitatívne, ale kvalitatívne a vyhodnocovanie výsledkov je teda oveľa náročnejšie.

Postoje ľudí zisťujú aj na iných ministerstvách, ale za výrazne menšie sumy. Okrem toho bývajú prístupné na internetových stránkach ministerstiev, čo nie je prípad agentúry Takt.

Zuzana Wienk z Aliancie Fair-play si myslí, že niektoré otázky spojené s imidžom politika už nie sú "vo verejnom záujme, a preto nevidím dôvod na ich hradenie z verejných zdrojov". Privítala by diskusiu o tom, čo je verejný záujem.

Autor: RADOVAN CHOLEVA

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 584
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 303
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 712
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 115
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 336
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 917
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 860
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 397
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu