Palko a Lipšic si ako ministri vybavili drahé prieskumy

BRATISLAVA - Spájate budúcnosť Slovenska s Vladimírom Palkom? Čo sa vám páči na ministrovi Lipšicovi? O ktorom politikovi by ste povedali, že je správny chlap?

To sú niektoré z otázok prieskumu verejnej mienky, ktoré robila česká firma Takt na objednávku ministerstiev vnútra a spravodlivosti v čase, keď na ich čele stáli Vladimír Palko a Daniel Lipšic (obaja KDH). Ďalšie otázky sa týkali problémov v rezortoch.

Ministerstvo vnútra si objednalo bez súťaže za takmer 7 miliónov korún 7 prieskumov, z nich päť agentúra stihla urobiť do Palkovho odchodu z funkcie. Jeho nástupca Martin Pado (SDKÚ) o zvyšné dva nemal záujem.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Z prieskumu vyšiel Palko ako skôr neúspešný minister, ale ľudia oceňovali jeho slušnosť a priamočiarosť. Prekážala im jeho povýšenosť.

SkryťVypnúť reklamu

Palko sa k tomu odmietol vyjadriť, jeho bývalý hovorca Boris Ažaltovič povedal, že cieľom prieskumu bolo stanovenie komunikačnej stratégie ministerstva a "kvalitatívne otázky týkajúce sa ministra nijako nemenili konečnú cenu prieskumov".

Prieskumy sa po Palkovom odchode "stratili" a ministerstvo dostalo od českej agentúry kópie.

Lipšicovo ministerstvo si objednalo tri podobné prieskumy za 3,5 milióna, ale do Lipšicovho odchodu stihla česká agentúra urobiť len dva. Lipšicovi vyšlo, že je "slušný, čestný, seriózny, bez škandálov", ale že je málo priebojný.

Riaditeľ slovenskej agentúry MVK Pavel Haulík tvrdí, že "tento typ prieskumu silne zaváňa skôr straníckymi záujmami" a okrem toho, na Slovensku sa robia asi za polovičnú cenu.

SkryťVypnúť reklamu

Konateľ českej firmy Takt Rudolf Hilšer obhajuje vyššiu cenu tým, že ich prieskumy nie sú kvantitatívne, ale kvalitatívne a vyhodnocovanie výsledkov je teda oveľa náročnejšie.

Postoje ľudí zisťujú aj na iných ministerstvách, ale za výrazne menšie sumy. Okrem toho bývajú prístupné na internetových stránkach ministerstiev, čo nie je prípad agentúry Takt.

Zuzana Wienk z Aliancie Fair-play si myslí, že niektoré otázky spojené s imidžom politika už nie sú "vo verejnom záujme, a preto nevidím dôvod na ich hradenie z verejných zdrojov". Privítala by diskusiu o tom, čo je verejný záujem.

Autor: RADOVAN CHOLEVA

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Firmy otvorene o tom, kam AI pustia a kam už nie
  2. Nie je zlato ako zlato, nájdete ho pri bežnom nákupe potravín
  3. Oliver Oswald prezradil, po čom túžil už celé roky
  4. Ako zvládnuť krádež či stratu dokladov na dovolenke bez stresu
  5. Dubaj: Viac než letovisko – priestor pre život a investície
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Expert varuje: Takto vás podvodníci oberú o všetky úspory
  8. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  1. Nie je zlato ako zlato, nájdete ho pri bežnom nákupe potravín
  2. Oliver Oswald prezradil, po čom túžil už celé roky
  3. Dajte zabrať vášmu mozgu, preverí ho Tréning pamäti
  4. Dubaj: Viac než letovisko – priestor pre život a investície
  5. Ako zvládnuť krádež či stratu dokladov na dovolenke bez stresu
  6. Prečo les potrebuje aj výrub, nie len ochranu
  7. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  8. Letná háčkovaná móda a kúsok mora u vás doma
  1. Expert varuje: Takto vás podvodníci oberú o všetky úspory 14 240
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 5 843
  3. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 4 043
  4. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku? 3 448
  5. Firmy otvorene o tom, kam AI pustia a kam už nie 3 042
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 2 220
  7. Dajte zabrať vášmu mozgu, preverí ho Tréning pamäti 2 160
  8. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 2 002
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu