Dobrý predajca miluje úsmev zákazníka a - peniaze

Vyrábať dokáže každý, umenie je predať - i keď by s týmto tvrdením mnohí boli ochotní nesúhlasiť, predsa sa stalo heslom dneška. Podľa spoločností zaoberajúcich sa vývojom miezd, sú ľudia pracujúci v oblasti marketingu

a predaja často najlepšie platenými zamestnancami vo firmách.

Aj autori knižky, ktorú pod názvom (Ne)spokojený zákazník - náš cíl? pripravilo na trh vydavateľstvo Grada, tvrdia: "Služby poskytované zákazníkom, prístup predajcu a celej firmy, všetky pozitívne a negatívne zážitky spojené s nákupom - práve to je dnes pre zákazníka rozhodujúce. Najmä keď zvažuje, u ktorej firmy bude nakupovať, od koho si tovar objedná."

Ivan Nový a Jörg Petzold preto ponúkajú tým, ktorí by chceli preniknúť do tajomstiev predaja súbor rád. Tvrdia však, že ani najlepší predajca nemôže sám "stvoriť" spokojného zákazníka - želania zákazníkov musí zvládať celá firma a jej systém riadenia.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Prečo prichádza zákazník práve k vám, prečo nakupuje práve u vás? To sú otázky, ktoré autori kladú čitateľovi hneď v úvode knižky. A upozorňujú na to, že zdanlivé detaily, ktoré pozná z vlastnej skúsenosti každý z nás, sú práve tým rozhodujúcim bodom. Chcete niečo kúpiť a predavač vám rozpráva veci, na ktoré vôbec nie ste zvedaví a pritom nie je schopný odpovedať na vaše otázky; kúpili ste nový spotrebič a nepracuje tak ako má, pretože vám v obchode riadne nevysvetlili jeho funkcie - prípadne vás pri reklamácii odbijú s tým, že ste s ním nesprávne zaobchádzali. Prídete do takého obchodu nakupovať znovu?

Skvelý predajca - tvrdia Nový a Petzold - miluje svoju prácu, žije pre ňu a nepozná nič krajšie, ako spokojný úsmev a radosť zákazníka (a samozrejme tržbu z uskutočneného predaja). Aby pomohli tým, ktorí sa skvelými predajcami chcú stoj čo stoj stať, uvádzajú v knižke aj typológiu problémových zákazníkov a rady, ako sa k nim správať, aby bol úspech zaručený.

SkryťVypnúť reklamu

Tento mix psychológie, podrobne rozobratých techník predaja aj rady spočívajúce v politike záruk a servisných služieb je doplnený programom, ktorým by sa mala riadiť firma ako celok, aby bola úspešnosť jej predajcov podporená aj z "domáceho" prostredia - teda firemnou prozákazníckou stratégiou. Autori tvrdia: orientácia na zákazníka musí začínať v manažmente firmy a manažment sa musí zaujímať tiež o radových pracovníkov, pretože tí sú vlastne internými zákazníkmi firmy a od ich spokojnosti sa odvíja aj spokojnosť ostatných. (gal)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 750
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 582
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 737
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 608
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 581
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 369
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 107
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 241
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu