BRATISLAVA – V obchodnej sieti na Slovensku sa v týchto dňoch objavilo pivo z topoľčianskeho pivovaru Topvar v zelených fľašiach s logom značky Zlatý Bažant, ktoré sú ochrannou známkou Heineken Slovensko. Ako informoval generálny riaditeľ Heinekenu Jean Paul Hollebeke, Topvar týmto konaním porušuje zákony o ochranných známkach a priemyselných vzoroch. Zároveň spôsobuje nebezpečenstvo zámeny tovaru zo strany spotrebiteľa a „parazituje“ na dobrej povesti spoločnosti Heineken.
Heineken adresoval Topvaru list, v ktorom ho žiadal o stiahnutie z obchodov a o ukončenie distribúcie uvedených fliaš, na čo vraj Topvar nereagoval. V prípade, že nebude požiadavka splnená, je spoločnosť pripravená riešiť spor na súde.
Podľa Topvaru je originálna fľaša Heinekenu vzhľadom na svoje parametre zhodná s bežnou typizovanou fľašou NRW. Preto sa môže stať, že pri výkupe z obchodov dôjde k zámene a fľaše sa nedostanú k správnemu producentovi. Topvar si myslí, že Heineken neurobil pred uvedením novej fľaše do distribúcie všetky potrebné opatrenia, aby možnej zámene zabránil. (tasr)