Pri debate o seriálovej animovanej tvorbe sa nedá obísť téma večerníčkov. Bola by škoda, keby sme ich tradíciu neobnovili. Slovenská večerníčková tradícia je veľmi dobrá, na jej základoch sa dá stavať. Seriál A je to! (realizoval sa v Zlíne, Slovenská televízia ho produkovala) bol veľmi ziskový a pozná ho celý stredoeurópsky región. Ivana Zajacová si myslí, že dnes treba uvažovať podobne: "Náš trh je na konzum seriálu malý, ale cestu vidím v preniknutí na širší, európsky trh. Rozmýšľame o tom, my tvorcovia, sa práci na detských seriáloch nebránime."
Československý večerníček práve nedávno oslavoval päťdesiate narodeniny, ale na rozdiel od Čechov to Slovenská televízia prešla mlčaním. Večerníčku stále chýba pozornosť, čo Ivanu Zajacovú mrzí: "Tvorba pre deti má veľkú moc, vytvára fluidum detstva pre celú generáciu. Deti z nej majú estetické cítenie, spomienky, zážitky, netreba to podceňovať. Večerníčky boli jednou z tých dobrých vecí, ktoré za komunizmu vznikli. Neboli zaťažené ideológiou, bol v nich láskyplný pohľad na život a medziľudské vzťahy. Niečo podobné stále produkuje napríklad BBC - vyrába jednoduché, edukatívne filmy plné šarmu. Tým vytvára alternatívu k bezduchým programom komerčných televízií."
Pri večerníčkovej tvorbe meno režiséra zostáva v pozadí. Ivana Zajacová hovorí: "Často počujem, že tvorcovia animovaných filmov neboli nikdy takí známi ako režiséri hraných filmov. To je však zle postavená otázka. Každý, kto na večerníčkoch vyrastal, bezpečne rozozná všetkých hrdinov. V tom je sila filmu, to je dôležité."