Keď sa Dave Gahan v roku 2003 po sólovom koncerte lúčil so slovenským publikom, povedal, že sa určite vráti. Znelo to ako fráza - málokto veril, že príde a privezie aj celý Depeche Mode. Za to, že aj Slovensko konečne zažilo "oslavu v čiernom" vďačíme poslednému albumu Playing The Angel, ktorý tak stmelil trojicu, že našla silu pokračovať. (her) |
Mnohých ľudí na štadióne zrejme poriadne otravovala technická veža, ktorá im bránila vo výhľade. Lenže, nesedeli v nej len zvukoví majstri a osvetľovači. Z nej sa robila aj skvelá obrazová šou, ktorá sa premietala na dve veľkoplošné obrazovky, umiestnené po bočných stranách pódia.
Akciu na scéne snímalo niekoľko kamier a ich zábery boli na mieste zostrihávané do plynulého, dynamického celku. Mohli ste si teda vybrať - užívať si členov kapely úplne naživo, alebo sledovať priamy prenos z vlastného zážitku.
O všetko, čo súvisí s obrazom, sa pre Depeche Mode už roky stará Holanďan Anton Corbijn. Je to v podstate štvrtý, neoficiálny člen kapely, on vymyslel čierno-bielu estetiku ich videoklipov a v tom istom duchu vymyslel aj koncertnú šou.
Dá sa predpokladať, že Corbijn obrazový záznam koncertu do detailu režijne vymyslel a s technikmi poriadne precvičil. Bolo vidieť, že miesto na improvizáciu nebolo. Každá kamera vedela, kde má práve byť a k akému detailu sa priblížiť. S hudobníkmi držala krok, niekedy bola dokonca kúsok dopredu a čakala na správne gesto.
"Predpokladám, že kapela má na pódiu značky, všetci presne vedia, kde majú stáť a kam majú kedy bežať. Bol som na marcovom koncerte v Budapešti, tam vyzeral obrazový prenos skoro rovnako. Všetko je naprogramované, tak ako zvuk alebo svetlo," hovorí rozhlasový novinár a dlhoročný fanúšik skupiny Roman Bomboš. V Bratislave videl už svoj ôsmy koncert Depeche Mode.
Jeho zábery a zábery kamery postavenej smerom k publiku (v Bratislave sa zapojila na záver koncertu) vytvárajú interaktívnu časť koncertu. Členovia kapely sa pri nej zabávajú určite rovnako ako pri hudbe, ktorá je z veľkej časti pevne naprogramovaná. (kk)
FOTO - MIROSLAV HUDÁK |