Televízie nemusia znižovať cenu za politickú reklamu

BRATISLAVA - Televízie môžu predávať reklamu za komerčné ceny aj pre politické strany. Tie žiadali, aby im STV predala reklamný čas len za sumu, ktorá pokryje výrobné náklady.

"Je vecou vysielateľov, akú cenu za vysielanie politickej reklamy stanovia," povedal riaditeľ kancelárie licenčnej rady Andrej Holák. Rada rokovala s ministerstvom vnútra, ktoré je autorom zákona o voľ-bách. Znamená to, že chudobnejšie strany si televíznu reklamu asi nebudú môcť dovoliť.

STV predáva reklamu za 30- až 200-tisíc korún za 30-sekundový šot, JOJ za 20- až 100-tisíc a Markíza za 80-tisíc korún. Markíza má špeciálnu podmienku, že ak chce niektorá strana mať reklamu aj v posledný deň kampane, musí minúť vyše 5 miliónov na predchádzajúce šoty. Za komerčné ceny predáva reklamu aj Slovenský rozhlas (3- až 15-tisíc za 40-sekundový šot).

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Diskusiu o komerčnom prístupe najmä STV vyvolalo zverejnenie jej cenníka a viaceré strany vyjadrili sklamanie. Zákon hovorí, že náklady na politickú reklamu si hradia politické strany, ale cenu nespomína.

Holák by bol za to, aby v budúcnosti zákon stanovil, že vysielatelia musia predávať reklamu politickým stranám iba za cenu nákladov na vysielanie. "Zabránilo by sa tak diskriminácii menších strán, ktoré si drahú reklamu nemôžu dovoliť," povedal. (hr)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 772
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 612
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 739
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 644
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 617
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 336
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 141
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 257
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu