"Je vecou vysielateľov, akú cenu za vysielanie politickej reklamy stanovia," povedal riaditeľ kancelárie licenčnej rady Andrej Holák. Rada rokovala s ministerstvom vnútra, ktoré je autorom zákona o voľ-bách. Znamená to, že chudobnejšie strany si televíznu reklamu asi nebudú môcť dovoliť.
STV predáva reklamu za 30- až 200-tisíc korún za 30-sekundový šot, JOJ za 20- až 100-tisíc a Markíza za 80-tisíc korún. Markíza má špeciálnu podmienku, že ak chce niektorá strana mať reklamu aj v posledný deň kampane, musí minúť vyše 5 miliónov na predchádzajúce šoty. Za komerčné ceny predáva reklamu aj Slovenský rozhlas (3- až 15-tisíc za 40-sekundový šot).
Diskusiu o komerčnom prístupe najmä STV vyvolalo zverejnenie jej cenníka a viaceré strany vyjadrili sklamanie. Zákon hovorí, že náklady na politickú reklamu si hradia politické strany, ale cenu nespomína.
Holák by bol za to, aby v budúcnosti zákon stanovil, že vysielatelia musia predávať reklamu politickým stranám iba za cenu nákladov na vysielanie. "Zabránilo by sa tak diskriminácii menších strán, ktoré si drahú reklamu nemôžu dovoliť," povedal. (hr)