Väčšina poisťovní chcela späť aspoň časť klientov, ktorých predtým stratila. V roku 2004 trh zmluvného poistenia výrazne ovplyvnila ČSOB Poisťovňa, ktorej akciové ceny zabezpečili viac ako 120-tisíc nových poistných zmlúv. Poisťovne preto okrem úprav cenníkov dávali aj viac na reklamu. Vyššie náklady na reklamu sa však neoplatili každej.
Vladimír Dohnal zo spoločnosti Symsite Research, ktorá sa zameriava aj na analýzy poistného trhu, hovorí, že ponuka poisťovní v zákonnom poistení je veľmi podobná, motoristi sa rozhodovali podľa ceny poistky a rozhodovala aj šikovnosť sprostredkovateľov. Štvrťročné štatistiky o počte poistených áut naznačili, že najviac klientov stratila Allianz-Slovenská poisťovňa, naďalej jej však patrí najväčší podiel na trhu. K štvrťročným výsledkom sa zatiaľ nevyjadrila.
O štvrtinu menej áut poisťuje ČSOB Poisťovňa. "Úbytok klientov je očakávaný," povedal marketingový riaditeľ poisťovne Radovan Kohút. Poisťovňa zvýšením cien poistiek najmä pre mladých naznačila, koho považuje za rizikovú skupinu. Zámer prečistiť klientelu naznačujú aj výrazne nižšie výdavky poisťovne na reklamu ako v roku 2004.
Najmenej do reklamy na zmluvné poistenie dala vlani Wüstenrot poisťovňa. "Celkovo sme do reklamy investovali viac, sústredili sme sa však na oblasť životného poistenia," povedal Vladimír Ondruš z poisťovne.
MARIANNA ONUFEROVÁ