Poisťovne vlani investovali do reklamy viac

BRATISLAVA - Poisťovne vlani investovali do mediálnej kampane na povinné zmluvné poistenie o 70 miliónov korún viac ako v roku 2004. Podľa údajov spoločnosti TNS, ktorá sa zameriava na marketingový prieskum, výdavky na reklamu zvýšili takmer všetky.

Väčšina poisťovní chcela späť aspoň časť klientov, ktorých predtým stratila. V roku 2004 trh zmluvného poistenia výrazne ovplyvnila ČSOB Poisťovňa, ktorej akciové ceny zabezpečili viac ako 120-tisíc nových poistných zmlúv. Poisťovne preto okrem úprav cenníkov dávali aj viac na reklamu. Vyššie náklady na reklamu sa však neoplatili každej.

Vladimír Dohnal zo spoločnosti Symsite Research, ktorá sa zameriava aj na analýzy poistného trhu, hovorí, že ponuka poisťovní v zákonnom poistení je veľmi podobná, motoristi sa rozhodovali podľa ceny poistky a rozhodovala aj šikovnosť sprostredkovateľov. Štvrťročné štatistiky o počte poistených áut naznačili, že najviac klientov stratila Allianz-Slovenská poisťovňa, naďalej jej však patrí najväčší podiel na trhu. K štvrťročným výsledkom sa zatiaľ nevyjadrila.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

O štvrtinu menej áut poisťuje ČSOB Poisťovňa. "Úbytok klientov je očakávaný," povedal marketingový riaditeľ poisťovne Radovan Kohút. Poisťovňa zvýšením cien poistiek najmä pre mladých naznačila, koho považuje za rizikovú skupinu. Zámer prečistiť klientelu naznačujú aj výrazne nižšie výdavky poisťovne na reklamu ako v roku 2004.

Najmenej do reklamy na zmluvné poistenie dala vlani Wüstenrot poisťovňa. "Celkovo sme do reklamy investovali viac, sústredili sme sa však na oblasť životného poistenia," povedal Vladimír Ondruš z poisťovne.

MARIANNA ONUFEROVÁ

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 748
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 562
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 736
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 581
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 566
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 389
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 094
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 228
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu