BRATISLAVA - Nové vedenie Markízy, ktoré nastúpilo vo februári, televízii pomohlo zvýšiť sledovanosť. Návratom k tradičným formátom sa Markíze podarilo opäť prekročiť hranicu 30-percentného podielu na trhu a v posledných týždňoch dosahuje sledovanosť okolo 32 - 34 percent, čo mala naposledy pred takmer rokom.
Menej sa darí televízii JOJ. Hoci jej prvá séria Vyvolených pomohla, druhá séria má sledovanosť už len okolo 15 percent, hoci pred pol rokom sa pohybovala pri 20 percentách. STV sa po ukončení druhej série SuperStar drží skôr v ústraní, napriek tomu jej Jednotka je stále druhá na trhu.
Podľa údajov sledovanosti od PMT/ TNS zverejnených na stránke mediálne.sk dlhodobo najsledovanejšími reláciami sú Televízne noviny a Športové noviny na Markíze. Na prvé priečky sa vyšplhali aj ďalšie relácie Markízy ako Milionár, Vilomeniny, Aj múdry schybí či Senzi senzus.
STV vďaka SuperStar patrilo prvenstvo každý piatkový večer. Dnes je najsledovanejším formátom STV romantický seriál Dedičstvo lásky, Pošta pre teba a Góly - body - sekundy.
Kým v prípade Markízy a JOJ sú hlavné večerné správy najsledovanejšími reláciami, Správy STV majú oproti Markíze takmer tretinovú sledovanosť. Lepšiu sledovanosť majú v poslednom období aj Noviny na JOJ. Výrazný pokles sledovanosti Správy STV zaznamenali hlavne minulý týždeň - pod 9 percent. Branislav Záhradník z STV tvrdí, že s hlavnou spravodajskou reláciou sú spokojní.
Najsledovanejšími programami JOJ sú okrem Novín (12 - 13 percent) seriál Nezvestní a Pročkova nová relácia Nikdy nehovor nikdy. (hr)
24-hodinový podiel na trhu
Televízia | 14. týždeň | 15. týždeň | 16. týždeň |
Markíza | 33,1 | 31,9 | 32,4 |
Jednotka | 21,8 | 19,4 | 18,2 |
JOJ | 14,9 | 14,9 | 16,7 |
Dvojka | 5,4 | 6,8 | 6,8 |
TA3 | 1,5 | 1,5 | 1,3 |
České | 10,2 | 10,6 | 10,5 |
Zdroj: údaje PMT/TNS z www.Mediálne.sk
Top 20 relácií všetkých televízií v 16. týždni
1. Televízne noviny (Markíza, týždenný priemer) 22,5 %
2. Milionár (Markíza, 17. 4. 2006) 18,3 %
3. Miss 2006 (Markíza, 20. 4. 2006) 17,8 %
4. Senzi Senzus (Markíza, 21. 4. 2006) 15,9 %
5. Športové noviny (Markíza, týždenný priemer) 15,5 %
6. Aj múdry schybí (Markíza, 22. 4. 2006) 13,6 %
7. Zámena manželiek (Markíza 18. 4. 2006) 13,4 %
8. Princezná so zlatou hviezdou (Markíza, 17. 4. 2006) 13,3 %
9. Kobra 11 IX. (Markíza, 18.4.2006) 13.1 %
10. Nezvestní (TV JOJ, 23. 4. 2006) 12,2 %
11. Noviny (TV JOJ, týždenný priemer) 12,0 %
12. Rosamunde Pilcher: Dedičstvo... (Jednotka, 19. 4. 2006) 11,8 %
13. Elisa z Rivombrosy II. (Markíza, 19. 4. 2006) 11,5 %
14. Nákupná horúčka (Markíza, 19. 4. 2006) 11,0 %
15. Muži v čiernom II. (Markíza, 22. 4. 2006) 10,8 %
16. Pošta pre teba (Jednotka, 22. 4. 2006) 10,8 %
17. Góly - body - sekundy (Jednotka, týždenný priemer) 10,8 %
18. Túžba tela (Markíza, 19. 4. 2006) 10,6 %
19. Nikdy nehovor nikdy (TV JOJ, 17. 4. 2006) 10,5 %
20. Správy STV (Jednotka, týždenný priemer) 10,4 %
Zdroj: údaje PMT/TNS z www.Mediálne.sk