Markíza a JOJ spustili bulvár, STV podobné správy stiahla

BRATISLAVA - Televízia Markíza aj televízia JOJ začali v ten istý deň 1. mája pridávať k bežnému spravodajstvu aj takzvané odľahčené správy.

BRATISLAVA - Televízia Markíza aj televízia JOJ začali v ten istý deň 1. mája pridávať k bežnému spravodajstvu aj takzvané odľahčené správy.

Na Markíze sa volajú Reflex a začínajú sa o 19.30, po Televíznych novinách. Na JOJ-ke sa volajú Črepiny plus a začínajú sa o 18.45 pred hlavnými správami.

Účelom je odlákať divákov konkurencii. Aj preto obe televízie tajili informácie o ich príprave.

Pri zrode oboch formátov stál, paradoxne, František Borovský, ktorý dokonca čosi podobné pripravil pred časom aj pre verejnoprávnu STV. Borovský totiž v krátkom čase vystriedal post programového riaditeľa vo všetkých troch televíziách. Začínal v STV, prešiel do JOJ a dnes je v Markíze.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

JOJ tvrdí, že ona prišla s nápadom prvá a Markíza sa ich snaží s využitím Borovského teraz predbehnúť. Borovský oponuje, že v JOJ jeho nápad len využili.

Pôvodne chcela začať JOJ až v septembri a hovorca Ľudovít Tóth pripustil, že začali skôr kvôli Markíze. "Keď sme sa dozvedeli, že v Markíze Borovský oprášil myšlienku bulvárneho spravodajstva, tak sme urýchlili prípravu." povedal.

Borovský odmieta, že by JOJ po prechode do Markízy "ukradol" formát. Reláciu pred časom JOJ navrhoval, ale vtedy ešte netušil, že pôjde do Markízy.

Hovorkyňa Markízy Ivana Semjanová povedala, že o tomto formáte uvažovali už dávnejšie, ale až "nové vedenie mu dalo presný tvar a obsah".

Hoci obe televízie sa vyhýbajú pomenovaniu bulvárny formát, jeho obsah bude skôr bulvárny. Reflex na Markíze má podtitul "príbehy, ľudia a emócie" a podľa riaditeľa centra spravodajstva a publicistiky Tibora Búzu má zachytávať udalosti, ktoré sú šokujúce a vzbudili obrovský záujem.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa Tótha z JOJ Črepiny plus nebudú o celebritách, ale "o zaujímavostiach, o ľuďoch, ktorí majú niečím nezvyčajný život alebo zažili niečo netradičné".

Podobné formáty poznajú aj v iných krajinách, kde to vysielatelia nasadzovali s cieľom oddeliť bulvárne spravodajstvo od serióznejšieho, ale aj využiť bulvár ako magnet pre divákov.

S pokusom o bulvár prišla ako prvá STV, ktorá v septembri nasadila do hlavného vysielacieho času bulvárny Blesk. Jej sledovanosti to však nijako výrazne nepomohlo.

Pred dvoma týždňami presunula Blesk na 17.30. Blesk sa pôvodne začínal o 18.50, ale po nástupe Televíznych novín na Markíze o 19.00 mu rapídne ubúdali diváci.

STV sa neobáva, že bulvárom jej konkurencia odláka divákov. "Máme stabilného diváka, správy na STV tak budú alternatívou k bulvárnym správam Markízy aj JOJ," povedal Branislav Zahradník z STV. Na poli bulváru už STV súťažiť nechce, lebo "je to boj o jeden segment divákov medzi JOJ a Markízou".

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 668
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 446
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 733
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 376
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 440
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 630
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 963
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 214
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu