Typy ako Boeing 767, alebo nové očakávané airbusy sú väčšie, rýchlejšie a do ich zásobovacích priestorov sa zmestí viac pohonných látok ako do strojov predchádzajúcich generácii. "S ohľadom na súčasný vývoj stavby a konštrukcie lietadiel neexistuje pre budovy, v ktorých bývame a pracujeme, jednoducho žiadna ochrana proti leteckým náletom, tak ako tomu bolo 11. septembra minulého roka," uviedol šéfkonštruktér zrútenej budovy dvojičiek Svetového obchodného centra (WTC) Leslie Robertson pre americké noviny New York Times.
Robertson spolu s tímom expertov intenzívne skúmal príčiny a okolnosti pádu oboch veží, pri ktorom prišlo o život približne 2900 ľudí. Grémium však prišlo k záveru, že nielen WTC, ale aj iné moderné budovy by neodolali leteckému náletu novej generácie superveľkých lietadiel. "Zoznam možných cieľov ďalších potenciálnych útokov je bez konca," vyhlásil Robertson v New Yorku.