TA3 a Joj čakajú na peoplemetre

TA3 a Global (dnes Joj) výsledky prieskumov, ktoré boli robené pre Markízu a STV odmietajú. Ich sledovanosť sa v nich pohybuje okolo 1 – 2 percent.

Podľa Martina Lengyela, generálneho riaditeľa TA3, výsledky VISIO či DKV STV nedávajú skutočný obraz mediálneho trhu a sú v prospech dominantného vysielateľa. „Počkáme si na peoplemetre,“ odpovedá na otázku, aká je sledovanosť TA3.

Ako bez rúk

„Bez peoplemetrov sme ako bez rúk. Až keď tu budú peoplemetre, budeme investovať do pôvodnej tvorby,“ tvrdí konzultant Joj Vladimír Železný: „Denníkový systém slúži najsledovanejšej televízii. Keď si rodina sadne k denníku a premýšľa, čo sledovala v poslednom týždni, spomenie si len na prevažujúce sledovanie. Ale to, že počas filmu niekoľkokrát prepli na inú televíznu stanicu, už nezaznačia.“

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Peoplemeter – merač divákov

Západná Európa používa peoplemetre už niekoľko rokov. V Čechách sú od roku 1997. Peoplemetre (merače divákov) sú malé elektronické zariadenia, namontované do televíznych prijímačov vybraných domácností. V pravidelných polminútových intervaloch sa počas celého dňa aktivizujú a zaznamenávajú, či je prijímač zapnutý a ktorý kanál na ňom vysiela. Získané informácie telefónnou linkou putujú do centrály.

Zavedenie peoplemetrov znamenalo často úbytok sledovanosti pre dominantnú televíziu a nárast pre malých vysielateľov. „Peoplemetre najmenej pomôžu televízii Markíza. Vždy pomáhajú slabším, respektíve pomáhajú, ak je trh rozvinutý a ide o detaily,“ tvrdí riaditeľ vydavateľstva Stratégie Pavel Hapák.

„Meranie sledovanosti pomocou peoplemetrov by prinieslo objektívnejšie kritériá pre reklamné agentúry, ktoré by vedeli lepšie posúdiť, kam a kedy sa im oplatí investovať,“ hovorí riaditeľka kancelárie licenčnej rady Jarmila Grujbárová.

SkryťVypnúť reklamu

(hr)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 705
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 505
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 734
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 516
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 499
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 495
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 020
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 186
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu