Za hlavnú príčinu zníženia odbytu považujú odborníci z ACEA nižší počet pracovných dní a stagnujúci trh.
Napríklad v decembri 2005 sa medzi pätnástkou starých členov EÚ zvyšoval predaj iba v troch krajinách - v Portugalsku, vo Veľkej Británii
a v Dánsku. Ostatné krajiny zaznamenali pokles, rovnako ako nové členské štáty a aj štáty EFTA (Island, Nórsko, Švajčiarsko).
V európskych predajoch patrí prvenstvo medzi značkami Volkswagenu s 10,1 percenta podielu na trhu. Tesne za ním je Renault (9,6 %), tretí Opel (9,0 %).
Tradične najpredávanejšej značke na Slovensku Škode patrí len 2,7 percenta predaných vozidiel na európskom trhu. Patrí však ku značkám s najrýchlejším rastom, s 13,5 percenta zaostáva iba za kórejskou značkou KIA. (bp)
Najpredávanejšie značky áut
Značka | Predané celkovo áut | Trhový podiel |
VW | 1 544 540 | 10,1 % |
Renault | 1 464 424 | 9,6 % |
Opel | 1 366 412 | 9,0 % |
Ford | 1 256 890 | 8,3 % |
Peugeot | 1 129 897 | 7,4 % |
Citroen | 931 367 | 6,1 % |
Fiat | 736 338 | 4,8 % |
Mercedes - Benz | 694 829 | 4,6 % |
BMW | 650 428 | 4,3 % |
.........
Škoda 405 626 2,7 %
Zdroj: ACEA, údaje za EÚ+EFTA okrem Cypru a Malty