ako budú vozidlá poháňané palivovými článkami asi vyzerať za tri-štyri roky. Vozidlá na palivové články ponúkajú:
* Omnoho väčší výkon, pričom pohon zaberie menej miesta.
* Kompaktná batéria palivových článkov má vertikálny tok plynu.
* Dokážu štartovať i pri ultra nízkych teplotách.
* Unikátny dizajn s nízkymi prahmi.
* Štíhly štvordverový sedan s plnohodnotným priestorom pre cestujúcich.
* Vyspelé inteligentné systémy zaisťujú bezpečnosť aj pohodlnú jazdu.
* Vďaka domácej čerpacej stanici môžete natankovať doma.
Okrem batérie palivových článkov musia vozidlá s týmto pohonom obsiahnuť celý rad ďalších zariadení - problém s umiestnením motora a nádrže na vodík sa predtým riešil zdvihnutím podvozku. Originálne kompaktné riešenie nových článkov s prietokom do V teraz umožňuje umiestniť podvozok tak nízko, ako nebol doteraz v žiadnom vozidle na palivové články. Srdcom vozidla je batéria palivových článkov s prietokom do V, ktoré sú usporiadané vertikálne. V tomto usporiadaní sú tak kompaktné, že sa zmestia do centrálnej šachty, pritom však vyvinú 100 kW a dobre fungujú i pri teplotách pod nulou, čo predtým predstavovalo významnú prekážku komerčného využitia tohto vozidla. Kľúčom k dobrému výkonu palivových článkov je účinné využívanie vody - nové usporiadanie článkov prichádza s vertikálnym tokom plynu, takže vodík a kyslík tečú dolu, zatiaľ čo tvoriaca sa voda je vlastnou tiažou odvádzaná preč. Vďaka novému technickému riešeniu dokáže takýto motor štartovať i pri veľmi nízkych teplotách a úplne sa vyrovná motoru benzínovému.
Štíhly zvonku, futuristický a pohodlný vnútri
Štíhly dizajn so skoseným profilom priestoru pre cestujúcich a rozšírenými blatníkmi vytvára atraktívny dynamický imidž. Krátky predok a nízky podvozok umožňujú, aby vozidlo malo priestrannú kabínu s pohodlným sedením. Kontrastné materiály od futuristických priesvitných plastov až po klasickú kožu a drevo a naklonené lastúrovité sedačky s opierkami na nohy vzadu, vytvárajú spolu útulný príjemný a pritom ultramoderný interiér. Tento štýl ešte podčiarkujú fascinujúce prvky, ako je prístrojová doska, ktorá vyzerá ako by sa vznášala, a interaktívna podlaha, ktorá pomocou meniaceho sa osvetlenia indikuje zmeny teploty v interiéry.
Originálne, inteligentné technológie
Prístrojová doska pred vodičom sa nakláňa smerom hore a nadol až o 45 stupňov v závislosti na rýchlosti vozidla. Naklonenie panela dohora pri vysokej rýchlosti dáva vodičovi pocit väčšieho bezpečia, zatiaľ čo náklon dole pri nízkej rýchlosti ponecháva priestor pre väčšie uvoľnenie.
Biometrická riadiaca jednotka rozpozná pomocou senzorov a kamier blížiaceho sa vodiča, odomkne vozidlo a nastaví volant, sedačku, pedále a prístrojovú dosku do polohy optimálnej pre konkrétneho vodiča. Systém zabudovaný v prístrojovej doske navyše vníma uhol pohľadu vodiča na prístrojovú dosku a ovláda podľa toho spínače, takže vodič môže bezdotykovo ovládať audio, klimatizáciu a množstvo ďalších systémov.
Domáca čerpacia stanica
Za posledných sedem rokov spoločnosť Honda urobila veľký skok vo vývoji techniky palivových článkov, ale taktiež zistila, že ak sa má táto technológia ujať, treba vyriešiť otázku, kde natankovať? Preto v rámci svojho úsilia priviesť spoločnosť k lepšej budúcnosti, kde budú naše vozidlá poháňané vodíkom a nebudú znečisťovať vzduch splodinami, vyvinula domácu čerpaciu stanicu, ktorá bude vyrábať čistú elektrinu a teplú vodu pre domácnosť a pre vaše auto vyrobí vodíkové palivo. Domáca čerpacia stanica dokáže vyrábať vodík zo zemného plynu, ktorý máte doma zavedený. Palivové články tejto stanice tak môžu pomocou tohto vodíka vyrábať pre domácnosť elektrinu. Celý systém je nastavený tak, aby sa teplo vznikajúce pri výrobe elektriny, využilo na ohrev vody. Emisie oxidu uhličitého sa znížia asi o 40 percent, a náklady domácnosti na elektrinu, plyn a benzín klesnú o 50 percent.
Tretia generácia tohto systému je o 30 percent menšia a má asi o 25 percent väčší výkon pri výrobe elektriny než predchádzajúce modely. Spustenie trvá asi jednu minútu. Systém dokáže vyrobiť dosť vodíka na pohon vozidla na palivové články, ako je Honda FCX, a pritom vyrobí elektrinu pre priemerne veľkú domácnosť na celý deň. Zároveň funguje ako záložný zdroj energie pri výpadkoch elektriny. Z vodíkovej nádrže môže byť napájaný vnútorný palivový článok a v normálnych aj núdzových podmienkach vyrába pre domácnosť až 5 kW elektriny. Domáca čerpacia stanica vyvinutá v spolupráci so spoločnosťou Plug Power Inc. bude testovaná na Honde FCX, najvyspelejšom vozidle na palivové články súčasnosti.
JOVI
Pohonná jednotka je zložená z troch výkonných motorov, ktoré poskytujú náhon na všetky kolesá. Motor predných kolies s výkonom 80 kW je koaxiálny s prevodovkou, ktorá umožňuje mať krátky predný previs. Obidve zadné kolesá obsahujú úzky excentrický motor s výkonom 25 kW, vďaka ktorému bolo možné skonštruovať nízky podvozok a ponechať priestor v kabíne.