Politici budú chodiť za ľuďmi aj od dverí k dverám

BRATISLAVA - Niekoľko politických strán sa chystá pred voľbami použiť kampaň "od dverí k dverám", keď politici oslovujú voličov jednotlivo. Chodia buď až k nim domov, alebo ich oslovujú na uliciach, v krčmách či na rôznych podujatiach.

FOTO

BRATISLAVA - Niekoľko politických strán sa chystá pred voľbami použiť kampaň "od dverí k dverám", keď politici oslovujú voličov jednotlivo. Chodia buď až k nim domov, alebo ich oslovujú na uliciach, v krčmách či na rôznych podujatiach.

Najmä v menších mestách a obciach chce takúto kampaň využiť KDH, SF, SDKÚ a "na úrovni niektorých kandidátov" aj Smer. Najviac sa na tento spôsob spolieha HZDS, keď podľa jeho podpredsedu Milana Urbániho chcú využiť svoju 40-tisícovú stranícku základňu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Podľa našich informácií vo viacerých stranách na tento typ kampane tlačia aj ľudia z regiónov a nižších miest kandidátok. Vďaka osobnému kontaktu s voličmi majú tak oveľa vyššiu šancu "prekrúžkovať sa" na vyššie miesto kandidátky.

SMS zrejme nebudú

Strany zatiaľ neoslovili mobilných operátorov so žiadosťami o posielanie predvolebných SMS správ. Potvrdili to hovorcovia spoločností T-Mobile i Orange. "Ak by prišla, dá sa predpokladať, že ju neakceptujeme," povedal Juraj Droba z T-Mobilu. Podobne reagoval aj hovorca Orangeu Peter Tóth, keďže ich súkromná firma je "zásadne apolitická a žiadnym spôsobom sa nebude zapájať do volebnej kampane".

Všetky oslovené strany tvrdia, že o zasielaní SMS neuvažujú, nevyjadrila sa len SDKÚ. Pred prvým kolom prezidentských volieb v roku 2004 niektorí ľudia dostali SMS podpísané menom Eduard Kukan, strana však poprela, že by ich posielala.

SkryťVypnúť reklamu

Posielanie predvolebných SMS môžu strany využiť aj bez súhlasu operátorov. Stačí im napríklad použiť internetové SMS brány alebo by správy mohli posielať priamo, museli by však mať súhlas adresátov, keďže aj telefónne číslo je osobný údaj.

Mohli by byť e-maily

Strany tvrdia, že nebudú ani naslepo posielať predvolebné e-maily. Aj elektronická adresa je osobný údaj a ich využívanie na takéto účely bez súhlasu adresáta zákony nepovoľujú.

Aj tento zádrh sa podľa našich informácií dá veľmi ľahko obísť. Desaťtisíce ľudí bezplatne využívajú tzv. freemailové schránky, ktoré prevádzkujú rôzne vyhľadávače alebo internetové portály. Strany by mohli prevádzkovateľom zaplatiť, aby klientom e-maily poslali a zákon by porušený nebol. Klienti totiž často pri zriadení schránok musia súhlasiť, že im do nich bude chodiť aj reklama.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa našich informácií strany zrejme využijú posielanie tlačovín vopred vytypovaným skupinám ľudí. Mohlo by ísť napríklad o "osobné listy" obyvateľom niektorých regiónov, ľuďom určitých profesií alebo veku.

Tento spôsob komunikácie s voličmi má podľa odborníkov vyššiu šancu na úspech ako roznášanie letákov po schránkach. Je však približne 10-násobne drahší. Jednoduchý osobný list môže stranu stáť aj 20 korún za kus.

Kampaň sa už začala aj na internete

Niektoré politické strany už v rámci kampane zmenili vzhľad svojich internetových stránok, najradikálnejšie úpravy urobili Smer a SDKÚ. Ich stránky sa zmenili tak, aby boli v súlade s "vizuálom" bilbordov a straníckych tlačovín. Stranícke weby rozsiahlo informujú o predvolebných aktivitách.

SkryťVypnúť reklamu

Na sieti sa začínajú objavovať aj stránky parodujúce politikov. Známa je napríklad stránka Občianskodemokratickej mládeže www.antifico.sk , na ktorej sa snažia šéfa Smeru zosmiešniť prostredníctvom animovaného filmu.

Niektorí politici začali blogovať a na svojich stránkach sa vyjadrujú k rôznym problémom. Svoj blog má napríklad Zuzana Martináková, ale aj europoslankyňa za KDH Anna Záborská.

Snaha o ovplyvňovanie voličov prostredníctvom blogov nie je slovenskou novinkou. V zahraničí sa dokonca objavili informácie, že si strany platia blogerov vystupujúcich ako súkromné osoby, aby ovplyvňovali verejnú mienku.

Najradikálnejšie úpravy svojich internetových stránok urobili SDKÚ a Smer.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 652
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 423
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 731
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 312
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 426
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 703
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 939
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 259
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu