Rastie zodpovednosť za majetok, za druhých i za seba

Každá poisťovňa má vytvorený vlastný systém komunikácie so svojimi klientmi. Aj vtedy, keď sú nespokojní a žiadajú nápravu."Podľa našich skúseností podnikatelia pristupujú k poisteniu čím ďalej tým zodpovednejšie," hodnotí prístup klientov Českej poisťov

ne - Slovensko, a.s. riaditeľka komunikácie a marketingu Zuzana Gazdová a dodáva: "Napokon poistné je nákladová položka a jeho výška predstavuje len zlomok (promile až percentá) možnej škody, ktorú môžu utrpieť sami, alebo ktorú spôsobia inému."

Zmenu prístupu potvrdzuje aj vedúca odboru komunikácie Poisťovne Union, a.s. Drahomíra Juríková: "Najlepším dôkazom je zvyšovanie počtu vypracovaných ponúk na poistenie a potom rast predpisu poistného."

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prístup podnikateľov ovplyvnil aj vstup Slovenska do Európskej únie a príchod zahraničných investorov na Slovensko. Rastie najmä záujem o poistenie zodpovednosti: "Vidíme niekedy, že zahraničný investor chce poistením zodpovednosti kryť aj škody spôsobené inou príčinou a núti záujemcu do poistenia na vysoké sumy. Napríklad stavebný dodávateľ stavia 40-miliónovú stavbu a investor chce poistenie zodpovednosti na 40 miliónov," opisuje skúsenosť Komunálnej poisťovne, a.s. ve-dúca oddelenia marketingu a reklamy Daniela Lászlová.

SkryťVypnúť reklamu

Keď ide o menších podnikateľov poisťovňa zvykne pri kontakte a uzatváraní iných poistení upozorniť i na tento druh poistenia: "V závislosti od rozsahu podnikateľských aktivít môže byť zo strany menšieho a možno i začínajúceho podnikateľa bez skúseností toto poistenie podceňované, alebo mu neprikladá váhu," konštatuje D. Lászlová s dodatkom, že poistenie zodpovednosti je automatickou podmienkou i pri zapájaní sa do verejných súťaží.

Skúsenosti poisťovne Kooperativa, a. s. tiež potvrdzujú, že zahraničné podnikateľské subjekty mnohokrát podmieňujú spoluprácu so slovenskými podnikateľmi poistením zodpovednosti za škodu spôsobenú prevádzkovou činnosťou, respektíve

poistením zodpovednosti za škodu spôsobenú výkonom profesie.

"Ešte stále sa u malého percenta klientov stretávame s názorom, že poistenie je niečo, čo zaťažuje náklady a keby neboli viazaní zmluvnými vzťahmi, poistenie by neuzavreli," uvádza hovorkyňa Allianz - Slovenskej poisťovne, a.s. Lucia Muthová: "Avšak

SkryťVypnúť reklamu

v poslednom období je výraznejší trend uvedomovania si potreby poistenia, aby bol

v prípade veľkej škody klient schopný ďalej pokračovať vo svojej podnikateľskej činnosti," dodáva. V poistení majetku rastie záujem o poistenie na nové hodnoty a v Allianzi - SP vnímajú zodpovednejší prístup k zabezpečovaniu objektov proti krádeži a požiaru.

"Rovnako sme zaznamenali aj stúpajúci záujem o poistenie zodpovednosti za škodu voči tretím osobám, ktorý je spôsobený najmä tým, že objednávatelia prác a služieb vyžadujú od partnerov tento druh poistenia," potvrdzuje skúsenosť aj iných poisťovní hovorkyňa Allianz - SP.

"Každý podnikateľ, ktorý chce byť úspešný, by mal kalkulovať aj s náhodnými udalosťami, ktoré by mohli ohroziť jeho podnikanie, napríklad neplánovanými výdavkami na obnovu poškodeného majetku, prípadne na úhrady škôd spôsobené iným osobám," myslí si generálny riaditeľ Wüstenrot poisťovne, a.s. Siegfried Fatzi.

SkryťVypnúť reklamu

Vo vyspelých európskych krajinách je práve poistenie podnikateľov v niektorých obchodných vzťahoch dokonca podmienkou. Ako člena EÚ tento trend, samozrejme, nemôže obísť ani Slovensko. "Podnikatelia si už aj u nás čoraz viac uvedomujú dôležitosť poistenia majetku a zodpovednosti za škodu a chcú sa chrániť pred udalosťami, ktoré by mohli mať vážne až katastrofálne následky pre ich ďalšiu podnikateľskú činnosť," konštatuje S. Fatzi. V tejto poisťovni zaznamenali zvýšený záujem o poistenie firemného majetku, prepravovaného tovaru alebo zásielok, prerušenia prevádzky v prípade vzniku škody na výrobných prostriedkoch a podobne. Ako vo všetkých ostatných poisťovniach, tak aj vo Wüstenrote vnímajú rastúci význam poistenia zodpovednosti za škodu: "Toto poistenie, ktoré je vo vyspelých európskych krajinách už nevyhnutným štandardom, aj u nás neustále naberá na atraktivite," uvádza S. Fatzi.

SkryťVypnúť reklamu

Je tiež presvedčený, že na rast poistenia podnikateľov má vplyv aj ich zvyšujúca sa solventnosť. "Často sa však stretávame aj s určitou náchylnosťou riešiť ochranu svojho majetku menším rozsahom krytia z dôvodu ušetrenia finančných prostriedkov. Toto riešenie je však krátkozraké a môže podnikateľovi spôsobiť ujmu, z ktorej sa už

vlastnými prostriedkami nebude mať možnosť dostať," dodáva generálny riaditeľ Wüstenrot poisťovne, S. Fatzi. (ere)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  5. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  8. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  1. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 7 460
  2. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 6 344
  3. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 5 038
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 4 370
  5. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 717
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 2 408
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 000
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 791
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu