Mnohí už v súčasnosti využívajú aj niektorú z jeho foriem, je efektívnejšia a lacnejšiaNajpopulárnejším kanálom elektronického bankovníctva podnikateľov - klientov Ľudovej banky je internet banking, ktorý využívajú živnostníci, drobní podnikatelia, ale aj malé a stredné firmy. Podľa riaditeľky útvaru marketing/PR Jany Lukáčovej je homebanking vhodnejší pre podnikateľské subjekty, ktoré robia viac bankových operácií vo vyšších hodnotách. Výhodou je prepojenie na ich účtovné a finančné systémy. Často využívaným kanálom je aj SMS a Mobil banking.
Nonstop banka cez telefón - call centrum Linka 24 patrí medzi najvyužívanejšie medzi podnikateľmi v ČSOB. Na druhom mieste je klasický Internetbanking 24 a na treťom Mobil 24, čo je banka v mobilnom telefóne klienta.
Klienti Dexia banky Slovensko radi vstupujú do e-Banky, ktorá im umožňuje pracovať s podnikateľskými účtami prostredníctvom internetu.
"Podnikateľ má bezpečný prístup k vlastným peniazom, lacnejšie operácie a účtovné položky, kratší čas vybavovania, dostupnosť účtov i mimo
otváracích hodín, možnosť realizovať tuzemské platobné príkazy v režime
off-line, teda bez pripojenia na internet," uvádza príklad hovorkyňa banky Katarína Némová. Dodáva, že klienti môžu ako novinku použiť súbory, kto-ré obsahujú až 1000 záznamov v jednej dávke pre import hromadných
príkazov.
Živnostníci a malí podnikatelia uprednostňujú v HVB Bank Slovakia Online Banking, zatiaľ čo stredné a väčšie spoločnosti, ktoré vykonávajú viacero platieb, využívajú predovšetkým homebankingovú aplikáciu MultiCash, ktorá im umožňuje prepojenie priamo s účtovným systémom.
Corporatebanking Classic je najčastejšie používanou službou elektronického bankovníctva v Istrobanke. Klient pri nej využíva bankou inštalovaný a dodávaný softvér.
OTP Banka ponúka pre podnikateľov viaceré druhy elektronického bankovníctva pod obchodným názvom OTPdirekt. "Najväčšiu obľubu dosiahol internet banking, ktorý je vhodný pre stredné a malé podnikateľské subjekty. Veľkí klienti, vzhľadom na množstvo a objemy transakcií, uprednostňujú corporate banking," konštatuje Andrea Uličná, poverená vedením odboru
marketingu a vonkajších vzťahov OTP banky.
Aj v Slovenskej sporiteľni podnikatelia radi využívajú klasický internet banking. Hovorkyňa banky Miriam Fuňová však upozorňuje, že stále viac rastie aj obľúbenosť Databankingu - online prepojenia účtovného systému firmy s bankou. "Začali sme ho ponúkať ako prvá banka na Slovensku. Databanking automatizuje výmenu dát medzi klientom a bankou a poskytuje užívateľom zjednodušenie a zrýchlenie dátového toku pri zachovaní vysokého stupňa bezpečnosti operácií," vysvetľuje M. Fuňová. Internetbanking vrátane Databankingu má na všetkých elektronických transakciách SLSP
40 percentný podiel.
Podobne ako v iných, aj v Tatra banke patrí k najpoužívanejším službám internet banking pre podnikateľovTB. "S technológiou elektronického podpisu má vďaka vysokému stupňu bezpečnosti rozšírené funkcie - realizovanie platieb bez obmedzenia výšky sumy, podpisovanie platobných príkazov dvoma podpismi, spracovanie platieb v reálnom čase a automatické upozorňovanie na formálne chyby pri realizovaní platobných príkazov, vymenúva riaditeľ Public Relations banky Roman Začka.
Telebanking je určený hlavne pre právnické osoby s vysokými nárokmi na bezpečnosť a rýchlosť komunikácie s bankou. Umožňuje vytvárať a posielať domáce a zahraničné platobné príkazy, ako aj výzvu na inkaso, všetky druhy platobných príkazov možno importovať aj priamo z účtovníctva.
Aj v UniBanke podnikatelia najviac využívajú home banking a internet banking. Podobne je to i vo VÚB banke. Podnikatelia majú radi aj Internet banking Plus. "Má vyššiu mieru zabezpečenia a aj vyššie denné limity pre objemy transakcií," vysvetľuje rozdiely hovorkyňa banky Alena Walterová. Väčšie firmy využívajú New Home Banking, ktorý podľa slov A. Walterovej ponúka najväčšie množstvo funkcií. (ere)