Kritériá aktívnej a pasívnej bezpečnosti už niekoľko rokov rozhodujú o výbere automobilu. Ukazuje sa, že čím je motoristický trh vyspelejší, tým väčší význam pripisujú zákazníci systému, ktorý ich a ostatných cestujúcich v automobile chráni.
Naši motoristi si už zvykli na vysokú úroveň bezpečnosti automobilov Renault a mnohí sú zvedaví, kam sa posunula v novom modeli Laguna, ktorý už niekoľko dní ponúkajú aj slovenskí predajcovia.
Konštruktéri ju dôsledne vybavili všetkými známymi bezpečnostnými prvkami a prispeli aj niekoľkými novými riešeniami.
Prvou podmienkou bezpečnej jazdy je samozrejme brzdenie, aj preto je systém ABS dnes už takmer samozrejmosťou. Výrobcovia sa ho snažia zdokonaľovať a kombinovať s inými technológiami. V novej Lagune je rozšírený o elektronické presúvanie brzdiaceho účinku na zadné kolesá (EBV). Vysokú efektívnosť dosahuje v súčinnosti so systémom podpory brzdenia v núdzových situáciách. Toto elektronické zariadenie brzdí spolu s vodičom. Systém udržuje maximálne brzdenie, až kým vodič úplne neuvoľní brzdový pedál. Tým sa odlišuje od technológii BAS v iných typoch automobilov, ktoré nebrzdia až kým dá vodič nohu dolu z pedálu, ale znižujú svoje pôsobenie predčasne.
Konštrukcie bezpečnostných pásov a airbagov, s akými sa môžete stretnúť v iných vozidlách, môžu paradoxne spôsobiť cestujúcim zranenia hrudníka či hlavy. V novej Lagune sa však pásy napínajú programovo a airbagy sa nafukujú dvojstupňovo - podľa intenzity nárazu a pohybov tela vodiča či spolujazdca.
Renault Laguna je prvé vozidlo montované z ocele z vysokou medzou pružnosti, ktorá má 2,5-krát vyššiu pevnosť ako doterajšia. Odolnosť karosérie zvyšuje aj laserové zváranie plechov.