FOTO - ŠD |
Bohéma akoby symbolicky sprevádzala režisérku celým životom. Najskôr v nej ako dieťa spievala a vďaka tomu sa rozhodla venovať svoju budúcnosť opere. Neskôr pri naštudovaní pomáhala, pred šiestimi rokmi sedela už na režisérskej stoličke sama. Bohému sa rozhodlo po niekoľkých sezónach košické divadlo znovu inscenovať.
"Samozrejme, že ma to teší. Je to prejav dôvery zo strany divákov aj vedenia divadla. Pre mňa je to skúška či práca, ktorú som urobila dávnejšie, obstojí aj dnes," hovorí s očakávaním režisérka Zuzana Gilhuus Lacková, ktorá sa podpísala aj pod kostýmy a scénu. "Je to fantastické dielo, ktoré má svoje miesto v repertoári. Nie je náhoda, že je to obľúbený kus na celom svete. Pre každého režiséra musí byť naštudovanie Bohémy cťou."
Okrem oprášenia pôvodného inscenačného stvárnenia by si režisérka rada vyskúšala aj úplné nové. "Keby som ju mohla robiť znovu, určite by tam bol môj terajší pohľad. Teraz sa na to dívam inak."
Každá opera tvorcov potrápi niečím iným. Čím je náročný Puccini? "Už mám od toho diela asi odstup. Bohéma kladie na inscenačný tím vysoké nároky svojou živosťou a realistickosťou. Hudobne je plná emócií a faktov. Je ťažké dosiahnuť pocit autenticity na scéne, vyhnúť sa klišé a zachovať to živé," tvrdí režisérka. (zk)