výpočet úspechov bánk v uplynulom roku.
Slovenská sporiteľňa je najväčšia
"Uplynulý rok bol pre nás mimoriadne úspešný," konštatovala na prvej tlačovej konferencii v tomto roku predsedníčka predstavenstva a generálna riaditeľka Slovenskej sporiteľne, Regina Ovesny - Straka. Banka potvrdila svoju pozíciu na Slovensku. Udržala si vedúce postavenie na trhu v objeme celkových aktív, vkladov obyvateľstva, v celkových vkladoch, retailových úveroch, vo výške aktív spravovaných v podielových fondoch, v počte obchodných miest aj bankomatov. V minulom roku jej patrila prvá priečka aj v objeme poskytnutých úverov. "V roku 2005 vzrástol náš čistý zisk o 14 %, na 3,6 miliardy korún," vyčíslila R. Ovesny - Straka.
Počet klientov sa pohybuje už 3 roky nad hranicou 2,5 milióna. Počet obchodných miest klesol z 336 ku koncu roka 2004 na 302 na konci vlaňajška, hovorkyňa SLSP Miriam Fuňová dodáva: "Snažíme sa však otvárať nové obchodné miesta, ktoré sú v dostupnejších lokalitách a ponúknu klientom väčší komfort. Naposledy sme otvorili 15. decembra nové obchodné miesto v Topoľčanoch a 27. januára sme sprístupnili nové priestory v Považskej Bystrici."
Darilo sa aj dcérskym spoločnostiam Asset Management a Factoring Slovenskej sporiteľne. Poisťovňa Slovenskej sporiteľne už po troch rokoch existencie dokázala dosiahnuť zisk, čo nebýva zvykom v takom relatívne krátkom čase.
"Vďaka nárastu objemu celkových úverov o 55 % sme sa stali lídrom na trhu úverov," hovorí M. Fuňová. SLSP uviedla na trh aj viaceré produkty, v minulom roku pribudlo takmer 38-tisíc nových platobných kariet Slovenskej sporiteľne; v obehu ich je už takmer milión stotisíc.
Počet transakcií v rámci elektronického bankovníctva stúpol o vyše 50 % a využíva ho takmer 300-tisíc klientov banky, čo je 29 % medziročný nárast.
Za jednoznačný úspech minulého roka banka považuje, že dokázala využiť obdobie historicky najnižších úrokových sadzieb. "Vývoj na trhu tlačil na znižovanie čistej úrokovej marže, dokázali sme to však premeniť na našu príležitosť. Vďaka nárastu objemu objemov (55 %) sa nám podarilo udržať čistú úrokovú maržu na úrovni z minulého roka," komentuje M. Fuňová.
Dôkazom úspechov tejto banky sú aj vlaňajšie ocenenia - prestížny časopis Euromoney ju vyhlásil za najlepšiu banku na Slovensku. Podľa časopisu The Banker je Bankou roka 2005 v Slovenskej republike a Od Deutsche Bank získala ocenenie Excellence Award za kvalitu zahraničných platieb v eurach aj v amerických dolároch. ,,Slovenský ekonomický týždenník Trend nám udelil za mimoriadne podnikateľské výsledky druhé miesto v kategórii Banka roka. Obyvatelia Slovenska nás v prieskume GfK Koloseum 2005 označili v kategórii bánk za Najlepšiu značku na Slovensku," vymenúva R. Ovesny - Straka.
HVB - spokojní akcionári
Stopercentný akcionár HVB Bank Slovakia, a.s. Bank Austria Creditanstalt minulý rok hodnotí pozitívne. Vo svojom stanovisku uvá-dza: "S výsledkami HVB Bank Slovakia sme veľmi spokojní. Za posledný rok sa jej podarilo získať viac ako 10 000 nových klientov, a v súčasnosti tak ponúka svoje bankové produkty a služby vyše 38 000 klientom. Aj to potvrdzuje, že naša stratégia je správna. Popredná pozícia banky v oblasti firemných klientov bola opätovne potvrdená aj významným ocenením Najlepšia banka v oblasti financovania nehnuteľností. Sme na to hrdí a aj naďalej budeme pracovať na rozširovaní našich aktivít na Slovensku."
Medziročný nárast nových klientov banky predstavoval 33,5 %. Oslovili ich predovšetkým hypoúvery a kreditné karty.
"V korporátnom bankovníctve patrí HVB Bank medzi najvýznamnejších hráčov na trhu," konštatuje hovorkyňa banky Andrea Kollárová a dodáva: "Vlani sme uzavreli napríklad dlhodobú syndikovanú úverovú zmluvu s Národnou diaľničnou spoločnosťou na financovanie výstavby diaľnic a rýchlostných ciest."
HVB Bank dosiahla zisk pred zdanením 878,4 mil. Sk, čo predstavuje 10 %-ný nárast. Zisk po zdanení vzrástol o 28 % a dosiahol 730,3 mil. Sk. Rástla aj bilančná hodnota banky, na konci vlaňajška sa rovnala 76,2 mld. Sk, čo je o 20 % viac ako v závere roka 2004. Objem poskytnutých úverov sa zvýšil o 22 % a dosiahol 36,8 mld. Sk. Zvyšovali sa aj vklady klientov. Nárast bol vo výške 4 %, čo spolu predstavuje 27,7 mld. Sk.
Vlani sa HVB Bank presťahovala do novej centrály v Bratislavskom business centre V., kde banka zároveň otvorila aj novú pobočku. Na záver roka tak mala 27 distribučných miest.
Po zavŕšení výmeny akcií skupiny HVB Group za akcie UniCreditu, keď 93,93 percenta akcionárov HVB Group prijalo ponuku, začala činnosť nová skupina UniCredit Group. Skupinu UniCredit Group na Slovensku reprezentuje od novembra 2005 okrem UniBanky, a.s. už aj HVB Bank Slovakia, a.s., ktorá je súčasťou tejto novej skupiny. Obe banky však v súčasnosti fungujú paralelne.
HVB vlani získala od britského finančného časopisu prestížne
ocenenie - Najlepšia banka na Slovensku v oblasti financovania nehnuteľností. "Ocenenia sme však zbierali aj na domácej pôde - 2. miesto v súťaži Rhodos za image a 3. miesto v hodnotení týždenníka Trend v kategórii Najlepšia banka za rok 2005," vymenúva úspechy banky
A. Kollárová.
UniBanka - nový Biznis domom
UniBanka vlani zaznamenala zisk 381, 7 mil. Sk, takmer 130-tisíc
klientov malo k dispozícii 66 obchodných miest. Obchodnú sieť banka rozšírila o špecializované pracoviská, ako je hypotekárne centrum HypoDom a špecializované centrum pre malých a stredných podnikateľov BiznisDom.
Personálnou zmenou v roku 2005 bola zmena podpredsedu predstavenstva a 1. námestníka generálneho riaditeľa. Andrea Casiniho na tomto poste vystriedal Gianni Franco Papa. Ďalšou dôležitou udalosťou v živote tejto banky v minulom roku bolo presťahovanie sa jej centrály do novej modernej budovy na Šancovej ulici v Bratislave. "Po 15 rokoch na trhu sa tak banke podarilo dostať centrálu na jednu adresu, dovtedy totiž pôsobila v troch budovách po Bratislave," konštatuje hovorkyňa banky Katarína Ševčíková. Navyše, akoby názov ulice dával podľa nej banke "šancu" byť lepšou pre svojich klientov.
Za úspech banka považuje aj zavedenie novinky medzi hypotékami - HypoVariabil, pri ktorom si klient nastavuje výšku splátky podľa svojich finančných možností.
"Banka rozšírila aj možnosti úverovania malých a stredných podnikateľov s obratom do 40 miliónov Sk. Špeciálnymi úvermi môžu pokryť široké spektrum finančných potrieb - od peňazí na zaplatenie faktúr dodávateľom alebo prefinancovanie zásob, cez financovanie zariadenia kancelárie či predajne, až po nákup výrobných strojov, technológií alebo nehnuteľností," vymenúva K. Ševčíková.
Od minulého roka v banke začal pôsobiť aj nový Odbor privátneho bankovníctva, ktorý sa špecializuje na poskytovanie služieb privátnym klientom.
Ďalšou zmenou bolo, ako je uvedené vyššie, že na medzinárodnej úrovní kúpil majoritný akcionár UniCredit skupinu HVB.
ČSOB - centrá pre podnikateľov
ČSOB, a.s. prechádza výrazným procesom zmeny. V prvom polroku 2005 realizovala projekt Modrý efekt, ktorého cieľom bolo zefektívniť vnútornú štruktúru banky a získať pre kľúčové pozície manažérov s perspektívou rýchleho rozvoja.
Súčasťou novej stratégie sú aj viaceré projekty, ktoré majú ambíciu zabezpečiť ČSOB trvalý, dlhodobý rast a zvýšenie trhového podielu. "Aj keď je proces ešte len v počiatočnej fáze, čiastkové výsledky ukazujú, že sme na správnej ceste," je presvedčený vrchný riaditeľ ČSOB Daniel Kollár.
Banka vlani vykázala (podľa SAS) čistý zisk 374,77 mil. Sk. Bilančná suma dosiahla k 31. 12. 2005 úroveň 185,4 mld. Sk. Objem vkladov
klientov sa rovnal takmer 59,5 mld. korún. Svojim klientom poskytla brutto úvery v celkovej hodnote 36,4 mld. Sk. "Medziročný pokles zisku ČSOB spôsobilo výrazné rozšírenie pobočkovej siete pre firemnú klientelu. Vďaka otvoreniu siete 14 obchodných centier od januára 2005, ktoré sa venujú výlučne malým a stredným podnikom, sa nám podarilo výrazne zvýšiť počet firemných klientov," zdôvodňuje D. Kollár.
Za dvanásť mesiacov vlaňajšieho roka poskytla ČSOB hypotekárne úvery v objeme 2,631 mld. Sk, čo predstavuje rast o 400 % oproti predchádzajúcemu roku. Zavedením služieb, ako napríklad hypotéka bez dokladovania príjmu, hypotéka bez poplatkov či expresná hypotéka predaj výrazne stúpol. "Kým v 1. polroku dosiahol objem 700 mil. Sk, v 2. polroku predaj hypoték narástol na 1,9 mld. Sk. Toto považujeme za najvýraznejší úspech v retailovom segmente," konštatuje vrchný riaditeľ banky.
Banka inovovala vlani aj produkty pre firemnú klientelu či balíky ČSOB Pohoda.
Banku tešia aj vlaňajšie výsledky ČSOB Asset Management (ČSOB AM). V priebehu roka 2005 zaznamenal rekordný, až 91 % nárast v objeme spravovaného majetku. Majetok v európskych a podielových fondoch v ČSOB AM dosiahol ku koncu roka 2005 objem 9,1 mld. korún. Podľa D. Kollára tým ČSOB AM vo výraznej miere prispel k rastu celého trhu kolektívneho investovania. "V objeme spravovaného majetku ČSOB AM tak dosiahol 7,4 %-ný podiel na trhu," dodáva. Banka si upevnila pozíciu v zaistených fondoch, ktoré uviedla na trh ako prvá už na jeseň 2003 a do konca minulého roka mali klienti na výber 18 fondov.
Dexia banka Slovensko - nielen pre mestá a obce
Na otázku, ako hodnotia akcionári banky minulý rok, hovorkyňa Dexia banky Slovensko, a.s. Katarína Némová reaguje: "Ako úspešný. Nie hviezdny, ale úspešný." Banka si udržala svoj podiel na trhu miest a obcí a podarilo sa naštartovať aj retail, teda služby a produkty pre obyvateľstvo. "A najmä - vygenerovali sme dostatočný zisk na vyplatenie slušných dividend. Vyzerá to tak, že komerčné aktivity sú dobre rozbehnuté, a teda aj rok 2006 bude pre banku úspešný," dodáva K. Némová.
Banka dosiahla za rok 2005 zisk pred zdanením 329,141 mil. Sk podľa slovenských účtovných štandardov. Dosiahnutý zisk je o 5,6 % vyšší ako bol v predchádzajúcom roku. Čistý zisk predstavoval 233,991 mil. Sk.
Hospodárenie banky v porovnaní s rokom 2004 podľa K. Némovej výrazne ovplyvnil najmä rast retailových obchodov.
Dexia banka má v súčasnosti na Slovensku 51 pobočiek. V posledných dvoch rokoch otvorila desať nových. Plánuje otvoriť ďalšiu - v Poprade. Potom banka neplánuje otvárať nové pobočky, ale už vlani presťahovala päť na výhodnejšie miesto, na lepšie sa pripravujú ďalšie dve. "Banka každoročne investuje do rekonštrukcií jednotlivých pobo-čiek. Hoci obdobie masívnych rekonštrukcií je už za nami, zrekonštruovali sme v posledných dvoch rokoch približne 80 % svojej pobočkovej siete, plánujeme aj v roku 2006 rekonštrukciu ďalších štyroch," hovorí K. Némová.
V súlade s retailovou stratégiou banka neplánuje zrušiť žiadnu svoju pobočku.
Najúspešnejšie na slovenskom trhu boli banky s najväčším trhovým podielom retailu. Aj v Dexii venovali podľa K. Némovej veľa energie na podporu tohto obchodu: "Niečo sme reštrukturalizovali, niečo centralizovali, jednoducho optimalizovali sme procesy. Takže, v banke bolo dosť "rušno". Dúfam, že výsledky týchto zmien sa ukážu už v tomto roku. Konkurencia je obrovská a prežijú len najlepší," konštatuje. Za najväčší minuloročný úspech banky považuje zvýšenie obchodných aktivít: "Až si o nás začala nahlas hovoriť konkurencia".
Pokračovanie na str. 4
Dokončenie zo str. 4
VÚB banka - hypotekárne centrá po celej SR
"VÚB naplnila ciele perspektívy rastu a ziskovosti. Zároveň sme do-siahli zvýšenie efektivity a približujeme sa k štandardu skupiny Intesa," hodnotí uplynulý rok predseda predstavenstva a generálny riaditeľ VÚB banky, a.s. Tomas Spurny.
Na základe predbežných neauditovaných výkazov zostavených podľa slovenských účtovných štandardov dosiahla VÚB banka v roku 2005 čistý zisk vo výške 3781 miliónov Sk. Čistý zisk odzrkadľuje predovšetkým neustály nárast prevádzkových výnosov, ktoré dosiahli úroveň 10,9 miliardy Sk, čo predstavuje ročný nárast o 12,4 %. Prevádzkový zisk banky za rok 2005 predstavoval 4784 miliónov Sk a oproti predchádza-júcemu roku vzrástol o 26 %. Celkové aktíva banky vzrástli o 3,2 % na 227 miliárd Sk. Objem poskytnutých úverov narástol v roku 2005 o vyše 18 percent a prekročil úroveň 83 miliárd Sk. K 31. 12. 2005 VÚB banka evidovala viac ako 1,17 mil. klientov. V roku 2005 jej pribudlo takmer
20 000 nových klientov.
VÚB banka prevádzkuje 207 retailových pobočiek, 26 firemných pobočiek a 11 hypotekárnych centier. "V priebehu minulého roku nedošlo k výraznejším zmenám v počte pobočiek, zmenil sa hlavne systém obsluhy a pribudli nové hypotekárne centrá, ktoré má VÚB ako jediná banka rozmiestnené po celom Slovensku," konštatuje hovorkyňa banky Alena Walterová. Podľa jej slov urobila banka vlani v oblasti bankových služieb a produktov niekoľko vážnych krokov. "Na trh sme ako protiklad k tradične zaužívaným balíkom služieb
uviedli jedinečné produkty flexiúčet a flexibiznis účet, ktorých špecifikom je to, že ich zloženie si nastavujú sami klienti podľa potrieb a platia tak len za tie služby a produkty, ktoré naozaj potrebujú," argumentuje. V roku 2005 potvrdila banka aj silnú pozíciu na trhu hypotekárnych úverov. Na rozdiel od iných bánk sa pri rozširovaní hypotekárnych centier nesústredila len na Bratislavu, ale otvorila ich vo všetkých krajoch. Krokom, na ktorý sú podľa A. Walterovej mimoriadne hrdí, je odstránenie všetkých poplatkov súvisiacich so zrušením účtu. "Verili sme, že nás budú nasledovať aj ostatné banky. Žiaľ, nestalo sa tak a po ôsmich mesiacoch sme stále jediná banka, ktorá zrušenie účtu nespoplatňuje a klienta za odchod netrestá. "Medzi najväčšie úspechy v minulom roku banka zaraďuje ukončenie akvizície finančnej skupiny TatraCredit, Quatro, Q-Car, Slovenská požičovňa a Slovenské kreditné karty. Uvedené spoločnosti boli konsolidované a sú riadené novou dcérskou spoločnosťou VÚB banky pod názvom Consumer Finance Holding. Touto akvizíciou získali viac ako 400 000 klientov a rozšírili distribučné kapacity.
"Mimoriadne nás potešila aj cena Best Bank in Slovakia, ktorú nám v roku 2005 udelil prestížny finančný magazín Global Finance, a ktorá je dôkazom toho, že svoju prácu robíme dobre," dodáva hovorkyňa banky.
Ďalším výrazným úspechom VÚB banky spolu s poisťovňou Generali bol vstup na trh starobného dôchodkového sporenia. Spoločnosť VÚB Generali DSS sa vlani stala jednou z vedúcich dôchodcovských správcovských spoločností. Za krátke obdobie svojej existencie získala VÚB Generali dve ocenenia. V súťaži EFFIE Slovakia to bolo ocenenie za najefektívnejšiu marketingovú komunikáciu vo výdavkoch na jedného klienta a v súťaži Rhodos cena za imidž.
Istrobanka a.s. sa chce venovať aj mikropodnikateľom
Istrobanka, a.s. hospodárila v roku 2005 so ziskom vo výške viac
ako 189 mil. Sk, čo predstavuje medziročný nárast o 18 %. Bilančná suma dosiahla hodnotu 35,3 mld. Sk. Oproti minulému roku ide o nárast o 9 %.
V Istrobanke sa vlani rozvíjali úvery. Banka evidovala saldo úverov vo výške viac ako 20,3 mld. Sk. Rovnako zaznamenala i nárast vkladov
klientov na celkovú hodnotu 19,6 mld. Sk.
V minulom roku rozšírila Istrobanka svoju obchodnú sieť o 12 nových obchodných miest. Klienti tak môžu využiť služby banky na 55 pracoviskách po celom Slovensku.
V roku 2005 zaviedla Istrobanka, a.s. do svojho portfólia kreditnú kartu Maxibonus. Táto karta patrí k najpredávanejším retailovým produktom. "Jej výhodou je, že umožňuje získať až 200 000 Sk bez ručiteľa. Karta ponúka 45-dňové bezúročné obdobie a možnosť jej použitia na bezhotovostné platby u obchodníka, ako aj na výber z bankomatu doma i v zahraničí," vymenúva generálna tajomníčka Istrobanka Elena Penzes-Strobl.
Za najväčšiu výhodu karty považuje, že klient môže získať zľavy až do 20 % pri nákupoch rozličných tovarov a služieb u viac ako 4 000 obchodníkov na Slovensku a v Českej republike. V projektovom financovaní patrí do trojice najsilnejších bánk. Bola finančným partnerom výstavby obchodno-zábavných centier MAX v Trnave, Poprade a v Trenčíne, v súčasnosti spolupracuje pri výstavbe centra Europa Shopping Center v Banskej Bystrici.
"V roku 2005 získala banka úverovú linku pre mikropodnikateľov z Európskej banky pre obnovu a rozvoj. V súčasnosti pripravujeme
úverový produkt práve pre skupinu mikropodnikateľov," hovorí
E. Penzes-Strobl.
Banka zaradila vlani do svojho portfólia Komunál Konto, čo je kontokorentný úver, ktorý slúži na financovanie prevádzkových potrieb samosprávnych územných celkov. Obnova Plus je názov pre nový program zameraný na obnovu a modernizáciu bytových domov.
V roku 2005 získala Istrobanka už po tretíkrát za sebou vysoké ratingové hodnotenie od renomovanej ratingovej agentúry Cra Rating Agency. Koncom roka získali rating aj dva fondy v správe Istro Asset Management, správ. spol., a. s.
Banka je hrdá aj na svoj projekt v spolupráci so supermarketmi Billa.
Poštová banka a.s. má poštomat
"Zisk Poštovej banky sa medziročne mnohonásobne zvýšil. Je to dôkaz, že procesy v banke sú správne nastavené a sú zárukou aj ďalšieho úspešného rastu. Kondícia a pozícia Poštovej banky sa z roka na rok zlepšuje a to je z pohľadu akcionárov dôvod na spokojnosť," konštatuje Poštovej banky, a.s. jej hovorca Ján Onda.
Vlaňajší zisk je vyčíslený na 227 mil. Sk. Aj Poštová banka zmenila vlani sídlo ústredia, presťahovala sa do moderných priestorov v Apollo Business Centre. Otvorila jednu novú pobočku.
"Počas roka sme nainštalovali na 1100 pôšt po celom území Slovenska Poštomaty, kde majitelia kariet Poštovej banky môžu vyberať hotovosť, overiť si zostatok na účte a uhradiť poštové poukážky, faktúry, inkasá a iné platby," vymenúva J. Onda. Klienti iných bánk si môžu vyberať hotovosť. Poštová banka predáva svoje produkty aj prostredníctvom obchodných miest Slovenskej pošty, čo je približne 1580 pôšt a má 25 vlastných pobočiek. Nepredpokladá rozširovanie vlastnej pobočkovej siete v roku 2006.
Banka uviedla vlani na trh niekoľko produktov, ktoré ponúka systémom "obálka" aj na všetkých poštách na území SR.
Za najväčší úspech považuje banka svoj hospodársky výsledok, ktorý: ,,je najlepší v doterajšej histórii banky," uzatvára J. Onda.
Tatra banka - rozširuje Centrá bývania
Tatra banka, a.s. dosiahla podľa predbežných údajov individuálnej účtovnej závierky k 31. 12. 2005 čistý zisk vo výške 2,38 mld. Sk, čo
v medziročnom porovnaní predstavuje nárast o 6,3 %. Hrubý zisk banky tak podľa predbežných údajov predstavoval 2,85 mld. Sk.
Banka mala vlani na konci roka 135 obchodných miest, čo je o desať viac ako rok predtým.
Počet retailových klientov v minulom roku presiahol 610-tisíc, čo je 3,37-percentný medziročný nárast.
Najväčší záujem obyvateľstva v oblasti úverov bol o hypotekárne úvery. Za minulý rok Tatra banka poskytla takmer 20 mld. Sk retailových úverov, na ktorých sa hypotekárne úvery podieľali vyše 16 mld. Sk. Objem schválených bezúčelových úverov zabezpečených nehnuteľnosťou (tzv. americké hypotéky) sa za posledný rok viac ako strojnásobil. "Za zvýšeným záujmom o úvery nestojí len zvyšujúca sa životná úroveň, ale najmä výrazne lepšie podmienky na ich získavanie," konštatuje riaditeľ Public Relations Roman Začka. Banka otvorila špecializované Centrum bývania, kde záujemca o hypotekárny úver dostane komplexný servis od výberu nehnuteľnosti, jej financovania, až po zápis do katastra. Podľa R. Začku klient neušetrí len peniaze za rôzne poplatky, ale najmä svoj čas, keďže pracovník banky vybaví potrebné náležitosti za neho. Vlani pribudli dve.
"Novou službou ku kreditnej karte bol v minulom roku b-mail, ktorý klienta informuje formou SMS správy alebo e-mailu o zrealizovaných transakciách a výške disponibilného zostatku, o vygenerovaní výpisu o zrealizovaní úhrady splátky, resp. dlžnej sumy po pripísaní na kartový účet" popisuje R. Začka.
Tatra banka v marci 2005 uzatvorila so SZRB rámcovú zmluvu
o poskytovaní záruk na úvery malým a stredným podnikateľom do 3 mil. Sk v záujme urýchlenia a zjednodušenia administratívy vystavovania záruk. V júli minulého roku Tatra banka uzavrela rámcovú zmluvu
s Európskou Investičnou Bankou, ktorej súčasťou je aj program Municipality Infrastructure Facility (Úver s dotáciou poskytnutý na podporu infraštruktúry miest a obcí). Úver sa spája s nenávratnou dotáciou poskytnutou zo zdrojov Európskej únie, ktorá môže dosiahnuť až
5 % investičných nákladov a výrazne tak zlacniť financovanie.
Týždenník Trend udelil vlani Tatra banke ocenenie Banka roka a v hodnotení ekonomického magazínu Global Finance World`s Best Internet Banks za rok 2005 získala Tatra banka už po štvrtýkrát po sebe prestížne ocenenie Best Consumer Internet Bank v Slovenskej republike.
Privatbanka - nové meno i obsah
Rok 2005 pokladajú akcionári Privatbanky, a.s. za obdobie, v ktorom sa v spoločnosti uskutočnili mnohé významné zmeny. Banka sa, predovšetkým po zmene svojho obchodného mena, začala profilovať ako prvá špecializovaná banka na slovenskom finančnom trhu, ktorá poskytuje služby v oblasti privátneho bankovníctva.
"Všetky základné ukazovatele banky mali v roku 2005 vzrastajúcu tendenciu," konštatuje podpredseda predstavenstva a riaditeľ privátneho a korporátneho bankovníctva Ľubomír Lorencovič.
Celková bilančná suma sa k 31.12. 2005 zvýšila o 22 % v porovnaní s predchádzajúcim rokom 2004. Hospodársky výsledok po zdanení dosiahol 42,7 milióna Sk. "Pokiaľ ide o výsledky v obchodnej činnosti, minulý rok sme sa sústredili predovšetkým na ďalší rozvoj privátneho bankovníctva - oslovovanie bonitnej klientely a exkluzívnu ponuku privátnych služieb pre túto cieľovú skupinu," objasňuje Ľ. Lorencovič.
Najvýznamnejšou vlaňajšou udalosťou bola zmena názvu banky a prijatie súčasného obchodného mena Privatbanka, a.s., ktoré má vypovedať o hlavnom zameraní banky. Ďalšou významnou zmenou v živote banky bolo presťahovanie jej ústredia do Bratislavy. "Predovšetkým po tomto presune došlo k výraznému prílivu nových zamestnancov, tak manažérov, ako aj špecialistov. Podarilo sa nám personálne dobudovať najdôležitejší odbor v banke - odbor privátneho bankovníctva, obsadiť všetky manažérske pozície na úrovni stredného manažmentu, ako aj ďalšie kľúčové odborné miesta," vymenúva podpredseda predstavenstva. Získať kvalitný tím ľudí považuje súčasne aj za najväčší vlaňajší úspech banky.
Rozšírili sme tiež ponuku platobných kariet o kreditné karty Visa a v nadväznosti na našu špecializáciu na privátne bankovníctvo sme začali našim privátnym klientom ponúkať kompletné portfólio exkluzívnych platobných kariet Diners.
Ľudová banka - úspešné spotrebné úvery
Ľudová banka, a. s., dosiahla k 31.12. 2005 podľa slovenských účtovných štandardov zisk pred zdanením vo výške 252,4 mil. Sk, čo znamená medziročný nárast o 6 %.
Bilančná suma banky predstavuje 32 mld. Sk, teda o 8 % viac ako k rovnakému obdobiu minulého roka. Objem úverov klientom sa pohybuje na úrovni 19 mld. Sk, čím medziročne vzrástol o takmer 5 %.
Podľa hodnotenia banky boli vlani veľmi úspešným produktom spotrebné úvery, ktorých objem sa v porovnaní s predchádzajúcim rokom viac ako zdvojnásobil.
Vklady klientov dosahujú hodnotu 24 mld. Sk, čo predstavuje mierny medziročný nárast. Peňažné prostriedky vo forme kolektívneho investovania do podielových fondov sa v porovnaní s predchádzajúcim rokom zvýšili o 30 %.
Ľudová banka pokračovala aj vlani v rozširovaní pobočkovej siete a otvorila päť nových obchodných miest: v Michaloviach, Čadci, Pezinku, Púchove a v Bratislave na Kazanskej ulici. Na začiatku tohto roka začalo svoju činnosť aj pracovisko v Senici, takže v súčasnosti poskytuje banka služby svojim klientom na 46 obchodných miestach po celom Slovensku. (ere)