Európa nás žaluje za neprijatý zákon

BRATISLAVA - Komisia Európskeho spoločenstva žaluje Slovenskú republiku. Príčinou je malý zákon s 15 paragrafmi "o povinnej základnej klasifikácii a pravidelnom výcviku vodičov".

Slovensko si podľa komisie nesplnilo povinnosť, keď túto európsku smernicu neprijalo do nášho práva.

O zapracovanie smernice do zákona sa malo postarať ministerstvo dopravy do mája 2004, ale nestalo sa. Nepomohlo ani niekoľko upozornení.

Teoreticky môže Slovensko dostať aj pokutu 725-tisíc eur (vyše 27 miliónov korún), ale slovenský zástupca pred súdnym dvorom Radoslav Procházka hovorí, že bezprostredne to nehrozí. Súdny dvor len znovu určí lehotu na zapracovanie smernice do nášho práva.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vedenie ministerstva dopravy za chybu asi nepotrestá nikoho. Jeho hovorca Tomáš Šarluška by "netvrdil, že to bola chyba ministerstva", lebo to je ťažká norma.

SkryťVypnúť reklamu

V norme sa však píše najmä o tom, aká je základná kvalifikácia na šoférovanie nákladných áut a autobusov, ktorí vodiči budú robiť akú skúšku, kto bude skúšobná komisia, popisuje sa systém pravidelného výcviku.

Šarluška trvá na tom, že norma je ťažká, lebo reaguje na našu legislatívu, ktorá bola odsúhlasená napríklad minulý rok.

"Zdržanie nie je len záležitosť ministerstva dopravy," tvrdí. Argumentuje tiež, že ide o starú smernicu a onedlho bude platiť nová.

Procházka hovorí, že súdny dvor sa nezaujíma o dôvody, pre ktoré krajina mešká so zlaďovaním svojho práva s európskymi smernicami. "Nech bol dôvod akýkoľvek, členský štát to nezbavuje povinnosti prijať ju."

Podobné spory mali podľa Procházku všetky členské krajiny. Súdny dvor rozhodol vo svojej histórii o pokute za podobný problém v troch prípadoch. "Nám zatiaľ z finančného hľadiska hrozí len zaplatenie súdnych trov, čo je veľmi nízka suma," hovorí Procházka.

SkryťVypnúť reklamu

Po spore o výcviku vodičov bude Slovensko čeliť pred súdnym dvorom ďalšiemu. Opäť vinou ministerstva dopravy, ktorého úradníci nezapracovali do slovenského práva smernicu "o interoperabilite vysokorýchlostných železničných sietí".

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 690
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 476
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 734
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 470
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 463
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 546
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 999
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 169
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu