Životné poistky vlani zarobili viac ako vklady

Ľudia, ktorí majú uzatvorené životné poistky, dostali vlani od poisťovní úrok okolo štyroch percent. Je to viac, ako dostali ...

Životné poistenie možno využiť aj ako formu sporenia. Mnohí rodičia ho zakladajú svojim deťom, aby v dospelosti dostali peniaze na štart do života. ILUSTRAČNÉ FOTO - MIROSLAVA CIBULKOVÁ


Ľudia, ktorí majú uzatvorené životné poistky, dostali vlani od poisťovní úrok okolo štyroch percent. Je to viac, ako dostali klienti bánk či investori v peňažných podielových fondoch. Už tento rok by výnosy z poistenia mohli dobehnúť aj priemerné úroky zo stavebného sporenia.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"V závislosti od technickej úrokovej miery sme zhodnotili životné rezervy od 3,25 do 7 percent," povedala hovorkyňa Allianz - Slovenskej poisťovne Lucia Muthová.

Technická úroková miera znamená úrok, ktorý je poisťovňa každý rok povinná vyplatiť. Garantuje ho na celý čas platnosti zmluvy.

SkryťVypnúť reklamu

Okrem technického úroku poisťovne vyplácajú aj podiely na zisku. Tie poistenci dostanú v prípade, ak poisťovňa ich peniaze zhodnotila viac ako len o technický úrok. Je však na poisťovni, či ho klientom vyplatí, alebo nie.

Väčšina poisťovní klientom garantuje troj- a štvorpercentné úroky. Ľudia, ktorí uzatvorili poistky pred niekoľkými rokmi, môžu mať zaručený až sedempercentný úrok. Úrok je garantovaný len pri kapitálovom životnom poistení.

Banky pri vkladných knižkách či termínovaných vkladoch úroky negarantujú. Menia ich podľa aktuálneho vývoja na trhu. V posledných rokoch väčšinou smerom nadol.

Za výnosmi zo životného poistenia zaostávali aj výnosy, ktoré priniesli peňažné podielové fondy. Vlani väčšina z nich zarobila menej ako dve percentá.

SkryťVypnúť reklamu

Ešte lepšie ako klienti životných poisťovní zarobili klienti stavebných sporiteľní. Ich peniaze sa priemerne zhodnotili o vyše šesť percent. Od tohto roku sa však zníži štátna prémia. Priemerný ročný úrok z vložených peňazí za šesť rokov tak bude dosahovať 4,83 percenta. Bude to stále o niečo viac ako v prípade kapitálového životného poistenia.

Najviac zarábajú investičné životné poistky. Viaceré z nich za minulý rok vyniesli až 20-percentné úroky. Majú však aj nevýhodu - pri nich poisťovne klientom negarantujú žiadny úrok. To znamená, že namiesto výnosov môžu poistenci o časť svojich peňazí aj prísť.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 722
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 521
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 734
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 534
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 519
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 473
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 037
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 197
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu