predstavených pod strechou ženevského výstaviska Palexpo. Do famózneho počtu noviniek
sú zaradené sériové automobily, prototypy, koncepčné štúdie, inovácie a vozidlá
na alternatívne palivá.
Novinky značky Škoda už ani zďaleka nebývajú stredom pozornosti iba pre Čechov a Slovákov. Rodinný automobil Roomster patril k najdôležitejším novinkám medzi sériovými automobilmi a je celkom reálne, že automobilka s ním dokáže prekročiť vysnívanú hranicu ročnej produkcie 750 000 automobilov. Štvrtý modelový rad Škody budú poháňať tri benzínové (1.2 12V, 1.4 16V, 1.6 16V) a dva naftové (1.4 TDI, 1.9 TDI PD) motory. Audi rozširuje svoju najvýkonnejšiu verziu RS4 modelového radu A4 o modely RS4 Cabrio RS4 Avant. Superšportové
"rodinné" kombi poháňa osemvalcový motor 4,2 V8 s výkonom 308 kW/420 k,
stokilometrovú rýchlosť dosiahne
za 4,9 s a po necelých sedemnástich
sekundách od štartu uháňa
dvestokilometrovou rýchlosťou.
Najsilnejšia verzia modelového radu
Civic nesie označenie Type R
a pod žltou karosériou moderného strihu sa zrejme ukrýva dvojlitrový benzínový motor s výkonom 147 kW/ 200 k.
Sériový model by sa mal dostať k zákazníkom až v roku 2007.Chevrolet Captiva otvára novú éru značky Daewoo pod menom Chevrolet. Sedemmiestne SUV má peknú karosériu, zaujímavý interiér,
lepšiu kvalitu plastov a dokonca aj naftový motor 1,9 CDTI s výkonom 88 kW /120 k. Svetová novinárska prezentácia modelu bude vraj na Slovensku.
Návrat kórejskej elityPäťdesiatdva rokov histórie spoločnosti, tridsať rokov výroby terénnych áut, šestnásť rokov s technikou Mercedes-Benz. Takto stručne by sa dala charakterizovať automobilová značka SsangYong, ako líder na poli SUV v Južnej Kórei.
Po niekoľkých rokoch odmlky sa do Európy i na Slovensko vracia SsangYong vo veľkom štýle a to hneď s troma kvalitnými modelmi pokrývajúcimi širokú škálu SUV.
Kompaktný Kyron postavený na poctivom rebrinovom ráme nesklame svojho majiteľa v meste, na diaľnici ani v lese. Vnútorným priestorom tromfne aj drahšiu konkurenciu, dizajnom nezanikne v žiadnej spoločnosti.
Salónny Rexton uspokojí aj najnáročnejších. Usporiadaním podvozku a silou agregátu zvládne aj tie najnáročnejšie podmienky. Všetky detaily majú dokonalé vypracovanie s použitím kvalitných materiálov.
MPV Rodius vo svojej triede nenájde konkurenciu. Tri rady sedadiel, priestranný batožinový priestor a robustná samonosná karoséria sú základom príjemného pôžitku z cestovania na akýchkoľvek tratiach. Či je to dennodenný rozvoz rodiny po meste, alebo počas dovoleniek, vždy sa môžete spoľahnúť na aktívnu bezpečnosť stáleho pohonu všetkých štyroch kolies.
S ktorýmkoľvek modelom značky SsangYong nepocítite stres z novej snehovej pokrývky na uliciach, ani zo zablatenej cesty na chatu po jarných dažďoch. Jedinečnosť pri Ssang-Yong-u zvýrazňuje prídavná redukovaná prevodovka pre všetky modelové verzie, motory i prevodovky.
Najdôležitejšou a najsilnejšou stránkou každého SsangYongu je to čo má pod kapotou. O špičkovú techniku sa tu postarali osvedčené agregáty z produkcie Mercedes-Benz. O pohon najmenšieho Kyrona sa stará štvorvalcový šestnásťventilový turbodiesel XDI 200 XVT s priamym vstrekovaním paliva Common-rail tretej generácie s výkonom 104 kW (141 k) a spotrebou v kombinovanom režime na hranici 7,5 l/100 km.
Mohutný Rexton a Rodius poháňa radový päťvalec 270 Xdi s rovnakým systémom vstrekovania, štvorventilovou technikou a výkonom 121 kW (165 k) pri 4000 ot./min.
Do detailov prepracované motory vás prekvapia kultúrnym a tichým chodom, ťahom v širokom spektre otáčok i priaznivou spotrebou paliva. (pr)
Hyundai Accent konečne dostal lepšiu techniku, modernejší interiér a slušný dizajn. Vo všetkých smeroch väčšie a krajšie auto budú poháňať dva benzínové (1,4 l a 1,6 l ) motory a vydarený naftový štvorvalec 1,5 CRDi s výkonom 81 kW. Ekologicky ladený športový automobil so zdvíhajúcou sa strechou Saab Aero X poháňa 2,8 l V6 turbo motor spaľujúci 102-oktánový etanol. Etanol sa vyrába z poľnohospodárskych alebo lesných plodín a ich zvyškov. Spaľovanie etanolu nepridáva do ovzdušia viac CO2, lebo počas jazdy vznikne len toľko emisií CO2, koľko z atmosféry odstránia plodiny počas svojho rastu, neskôr zmenené na etanol . BMW Z4 Coupé a Z4 M Coupé patrí k okrajovým modelom značky. Existuje však skupina nadšencov, ktorí vyhľadávajú kultové kupé s pohonom zadnej nápravy, rovnomerným rozložením hmotnosti a vysokým výkonom 160 kW a 195 kW, resp. 252 kW vo verzii M. BMW súčasne vyvíja Z4M Coupé určené na okruhové preteky s výkonom okolo 400 k. Cena pretekárskej verzie BMW Z4 M Coupé však nebude malá, 250 000 eur.Alfa Romeo Spider vyhrala bitku o titul Cabrio of the Year, ktorý sa pravidelne udeľuje v rámci ženevského autosalónu. Roadster postavený na báze športového modelu Brera má dynamický vzhľad, solídne vypracovaný interiér a tradične dobre navrhnutý taliansky dizajn.
O pozoruhodné zážitky z jazdy sa starajú dva silné benzínové motory
(2,2 JTS a 3,2V6).
Kia Cee'd je zatiaľ iba štúdia kompaktného automobilu, ktorý by sa mal vyrábať na Slovensku. Šéfdizajnér európskeho dizajnérskeho centra automobilky Gregory Guillaume tvrdí, že auto bolo kompletne navrhnuté v Európe,
s cieľom vyhovieť vkusu európskych zákazníkov.
Koncern PSA Peugeot-Citroen ako prvý na svete použil kombináciu naftového motora 1,6 16 V HDi s elektromotorom a systémom Stop and Start. Citroen C4 Hybrid HDi tak dosiahne malú spotrebu paliva, iba 3,4 l/100 km.Ford Focus Coupe-Cabrio je odpoveďou značky Ford na minuloročné premiéry Opel Astra Twin Top a Volkswagen Eos. Elektromechanicky ovládaná strecha potrebuje na zloženie, resp. rozloženie iba sedem sekúnd. V rozloženom stave zostane na batožinu kufor objemu 500 l.Fiat Panda MultiEco má na rozdiel od bežne dostupného modelu nové svetlá, automatizovanú prevodovku Dualogic a motor schopný spaľovať benzín aj metán. Panda MultiEco je ľahšia o 92 kg a vyprodukuje podstatne menej škodlivých látok než porovnateľné vozidlo s benzínovým motorom.V množstve noviniek značky Mercedes zaujali nové motorizácie a nepochybne šesťvalcový motor 350 CGI nainštalovaný v štvordverovom Mercedese CLS. Nový motor sa môže pochváliť priamym vstrekom benzínu do valcov, piezoelektrickými vstrekovačmi, výkonom 215 kW a v priemere o 12,5 % nižšou spotrebou. Konštruktér Franco Sbarro sa pohral s mestským miniautom Citroen C1. Z dielne napokon vyšla malá raketa na štyroch kolesách. Citroen GT.C1 nemá dvojicu bočných dverí, ale iba jedny výklopné a motor s výkonom 125 k. Nápravy dva metre širokého autíčka pochádzajú zo športového špeciálu Xsara WRC.rastislav chvála