v kvalite materiálov výrazne zmenil kvalitu, komfort, ale aj bezpečnosť najmä nástup elektroniky. Tá zabezpečuje množstvo funkcií, o akých sa nám pred časom ani nezdalo. Každý rok prinášajú automobilky novinky. Čo majú v talóne tentoraz?Zmodernizovaný Accord mal premiéru na jeseň minulého roka na autosalóne vo Frankfurte. Tento výrobok firmy Honda podstúpil pre rok 2006 rad rekonštrukcií. Okrem konštrukčných úprav exteriéru a interiéru vybavili nový Accord významnými technologickými vylepšeniami.
Z nich sú najpozoruhodnejšie systémy firmy Honda určené na zvýšenie dokonalosti riadenia vozidla - tzv. Advanced Driving Assist Systems. Zahrňuje napríklad systém podpory riadenia vozidla v jazdnom pruhu - Lane Keeping Assist System (LKAS)
a adaptívny systém udržovania rýchlosti - Adaptive Cruise Control (ACC).
JoVi
foto: archív
Systém ACC odhaduje jazdné podmienky pomocou údajov
z radaru pracujúcom v rozsahu milimetrových vĺn, upevneného za mriežkou chladiča v prednej časti vozidla, ktorý meria vzdialenosť od vozidla idúceho pred ním, a tiež z údajov snímačov rýchlostí a veľkosti zatáčania. Automaticky reguluje rýchlosť vozidla a zároveň jeho vzdialenosť od vozidla idúceho pred ním. Znižuje tak namáhavosť riadenia pri jazde na diaľnici a zvyšuje vodičové pohodlie a bezpečnosť. Po nastavení požadovanej rýchlosti na tempomate, bude systém udržovať túto nastavenú rýchlosť, pokiaľ nezistí, že sa pred ním nachádza iné vozidlo. Len čo toto vozidlo zaregistruje, systém automaticky zníži rýchlosť auta a udržuje ho v dopredu stanovenej vzdialenosti. Pokiaľ vozidlo prejde do iného jazdného pruhu, alebo sa vzdialenosť od vpredu idúceho vozidla zväčší tak, že ho systém opäť prestane registrovať, vráti sa rýchlosť na pôvodnú hodnotu.Táto prvá európska technológia napomáha vodičovi udržať vozidlo v jazdnom pruhu. LKAS zisťuje hranice jazdného pruhu vyhodnocovaním záberov z kamery C-MOS, ktorá je upevnená za vrcholom čelného skla. Tá identifikuje jazdný pruh. Z toho vypočítava a odovzdáva systému optimálny krútiaci moment riadenia, ktorý udržuje vozidlo v strede jazdného pruhu a akúkoľvek smerovú odchýlku opraví tak, že systém sám pohne volantom. Systém môže pracovať pri rýchlostiach, ktoré sú bežné na európskych cestách (70 km/h až 180 km/h). Systém sa po výstrahe automaticky vypne pokiaľ nezistí vodičovu reakciu na volante, aby nepodporil jazdu bez vplyvu vodiča. Škoda, že sa zatiaľ dodáva ako voliteľný doplnok len pre modely 2,4 Executive s automatickou prevodovkou a s pravostranným riadením. Takže väčšina Európy sa môže zatiaľ iba zoznámiť, ako to funguje...