ktoré poskytujú pohodlie,
bezpečnosť a pôžitok
z jazdy.
Tieto kvality stelesňuje systém náhonu na všetky kolesá SH-AWD (Super Handling All-Wheel Drive). Je to jediný systém, ktorý umožňuje rozložiť optimálny krútiaci moment nielen medzi zadnými a prednými kolesami, ale taktiež medzi jednotlivými zadnými kolesami. Vďaka tomu, že sa dá presne vyvážiť ťah medzi prednými a zadnými ako aj medzi ľavými a pravými kolesami, môže zadné vonkajšie koleso v zákrutách získať náskok, takže vozidlo má pri zatáčaní lepšiu stabilitu a lepšie sa ovláda. Keď vozidlo ide rovno alebo zatáča len mierne, 70 percent krútiaceho momentu ide na predné kolesá. Pri zrýchlení na plný plyn ide 70 percent sily motora do zadných kolies, aby sa dosiahla lepšia akcelerácia a ostrejší prejazd zákrut. Pri akcelerácii v zákrute systém SH-AWD rozloží až o 5 % viac energie do vonkajšieho zadného kolesa a elektromagnetické spojky na zadnej náprave presunú do tohoto kolesa až 100 % krútiaceho momentu zadnej nápravy. Výsledkom je stabilita a bezkonkurenčné zvládanie zákrut.
Systémy ovládané hlasom
To je však len špička ľadovca technických riešení, medzi ktoré patrí vystreľovací "airbag" na kapote pre väčšiu bezpečnosť chodcov, už spomínaný aktívny tempomat, alebo systém nočného videnia, systém aktívneho predného osvetlenia AFLS (Active Front lighting System), ktorý zlepšuje viditeľnosť. Pri odbočovaní sa svetlo nakláňa až do uhla 20 stupňov v závislosti na rýchlosti a zákrute, takže je osvetlená väčšia časť vozovky. Ďalšou inováciou v Honde Legend je systém AudioPilot, ktorý tlmí hluk, zvuky vetra a cesty tým, že cez audiosystém vysiela zvuk s opačnou fázou. Ventilované kotúčové brzdy a štyri brzdové predné piesty, systém ABS, EBD a brzdové posilňovače zaisťujú perfektné brzdenie.
K vybaveniu patrí aj hlasom ovládaný navigačný systém s funkciou RDS. Systém sa ovláda skupinou hlasových povelov, takže vodič môže navigačný systém ovládať bez toho aby musel prerušiť sledovanie vozovky. Funkcia RDS dokáže rozpoznať miesta s dopravnými komplikáciami a prepočítať ideálnu trasu tak, aby sa vozidlo vyhlo neprejazdným miestam. Satelitná navigácia používa informačný systém RDS-TMS, ktorý zobrazuje aktuálnu dopravnú informáciu na obrazovke a navrhuje alternatívne trasy, kde by bolo možné vyhnúť sa zápcham. Pohodlie zvyšuje aj systém rozpoznania hlasu (anglický, nemecký a taliansky).
Hlasovými povelmi je možné ovládať aj audio a klimatizáciu. Parkovanie zjednodušuje spätná kamera, ktorej obraz sa ukazuje na osempalcovej obrazovke. Bezdrôtový mobilný telefón s rozhraním bluetooth je možné ovládať hands-free sadou a jeho ovládacie tlačidlá sú priamo na volante. Štandardný systém bezkľúčového zamykania (Keyless Access System) umožňuje vozidlo odomykať, zamykať a štartovať bez kľúčov. Do kľúča je zabudovaný vysielač, ktorý komunikuje so senzormi vozidla na vzdialenosť jedného metra.
Bezpečnosť
Okrem skvelých jazdných vlastností disponuje Honda Legend tuhou konštrukciou, ktorá vychádza zo zásad inžinierstva, zaoberajúceho sa vyspelou kompatibilitou (Advanced Compatibility Engineering). Štruktúra ACE pomáha rozptýliť silu nárazu do celej prednej oblasti, takže cestujúci sú lepšie chránení a zároveň škoda na oboch vozidlách je menšia. Rovnako ako pri ostatných modeloch Honda aj tu sú použité riešenia, ktoré majú chrániť chodcov, ako napríklad aktívna kapota ktorá má pri Honde Legend premiéru.
V prípade kolízie sa zariadenie aktivuje v priebehu niekoľkých milisekúnd a pomocou pyrotechnickej ná- lože nadvihne kapotu, čím sa pomáha stlmiť náraz tela chodca pri zrážke. Bezpečnostné vybavenie dopĺňajú dvojfázové predné, bočné a hlavové airbagy.
JOVI
foto: honda
Funkcia na zmiernenie nárazu
CMBS (Collision Mitigation Brake System)
Aktívny tempomat je doplnený systémom CMBS, ktorý dokáže predvídať potenciálne kolízne situácie a reaguje na ne. Pokiaľ systém CMBS usúdi, že približovanie Hondy Legend k vozidlu pred ním prekročilo prijateľnú mieru, systém upozorní vodiča akusticky aj vizuálne. Pokiaľ sa aj naďalej vzdialenosť znižuje, systém sa pokúsi upútať pozornosť vodiča tlakom - pritiahne bezpečnostný pás a začne mierne brzdiť. Ak sa schyľuje k nárazu, systém sám zabrzdí a pomocou E - predpínačov pritiahne predné bezpečnostné pásy, aby utlmil silu kolízie.