a personálneho servisu už veľa firiem ocenilo a zistilo, že obmedzovanie prostriedkov na kvalitné vzdelávanie ušetrí firmám peniaze iba z krátkodobého hľadiska. Najhorší možný variant je strata kľúčových zákazníkov ako spätná väzba na nekvalitné poskytovanie služieb a servisu.
V prvom rade sa treba sústrediť na koncepčnosť a kvalitu z pohľadu perspektívy a dlhodobého pôsobenia na trhu regionálnom, národnom i nadnárodnom.
Práca s ľudským kapitálom, jeho priama angažovanosť, prispieva ku zvyšovaniu kvality poskytovaných služieb jednotlivých spoločností. Ich náskok pred konkurenciou ovplyvňuje rozvoj schopností pracovníkov ich angažovanosť a vzájomná previazanosť.
Kvalita vzdelávania nemôže však závisieť iba od výšky naplánovaných finančných zdrojov. Je to predovšetkým vôľa uskutočňovať zmeny, hodnotiť dosiahnuté úrovne, kde jedným z hlavných atribútov musí byť účinnosť.
Desaťročné skúsenosti na trhu poradenstva nás utvrdili v poznaní, že iba koncepčnosť a systematickosť prináša správne ovocie.
Úseky ľudských zdrojov jednotlivých spoločností sa veľmi často dostávajú do komplikovaných situácií. Vedúci pracovníci personálnych oddelení neraz nemajú priame rozhodovacie právomoci , musia riešiť čiastkové problémy, ktoré sa objavujú priebežne a tým sa stáva rozhodovací proces zdĺhavejší a najväčší problém - naplánovanie a uvolnenie finančných zdrojov na vzdelávanie - sa často presúva na neskoršie obdobie.
V snahe aspoň čiastočne vyriešiť nastolený problém, spoločnosti realizujú menšie vzdelávacie programy, ktorým chýba systematickosť a už toľko spomínaná koncepčnosť. Strácajú tým náskok pred konkurenciou a pridávajú si problémy do budúcnosti .
Dôležitým aspektom by mala byť v prvom rade kvalitná analýza situácie spoločnosti, návrh možných postupov, stanovenie si reálnych cieľov, sledovanie, kontrola a, samozrejme, spätná väzba. To sú základné princípy, ktoré by mali byť neoddeliteľnou súčasťou každého dlhodobého vzdelávacieho
programu.
Dôležité je uvedomiť si, že pokiaľ nemajú pracovníci stanovené jasné ciele, nie sú dostatočne efektívne informovaní o dianí, nevedia čo sa od nich očakáva, nemôžu pre vás mnoho urobiť.
V celkových prieskumoch sa na popredných miestach skutočne objavujú spoločnosti, ktoré pracujú s ľudským kapitálom v dlhodobom časovom úseku. Ich investície sa im vrátili prostredníctvom nízkej fluktuácie vlastných zamestnancov, zvýšenej miery lojality, v kvalite poskytovaných služieb a do-siahnutej výkonnosti.
Hlavne pri stredne veľkých spoločnostiach sa veľmi často stretávame s otázkou: prečo vlastne investovať do ľudí?
Už len položením tejto otázky sa nastoľuje myšlienka nevôle niečo meniť. Treba si však uvedomiť, akú záťaž predstavujú nasledujúce faktory: fluktuácia zamestnancov, strata angažovanosti, nedostatočné predávanie informácií, stereotyp a stagnácia.
Prácu s renomovanou vzdelávacou spoločnosťou môžeme prirovnať ku vzťahu s dobrým obchodným partnerom. Vzťah je založený na dôvere, efektívnej komunikácii a hlavne, obom spoločne musí byť od počiatku jasné čo chcú dosiahnuť!
Dir. P. Uzel, Generalmanager A.I.P. Consulting International