ch sme sa spýtali, čo je pri ich práci najdôležitejšie.
ĽUDMILA HADAROVÁ, HR manažérka Všeobecnej úverovej banky:
Skúsenosti mi ukázali, že každý manažér a, samo-zrejme, to platí aj o HR manažéroch, by mal predovšetkým vedieť pracovať s ľuďmi. Popri tom by však mal dobre poznať aj náklady a procesy vo svojej oblasti
a mal by byť zodpovedný za ich efektívne využitie. Dobrým manažérom je vtedy, ak sú jeho schopnosti v týchto troch oblastiach vyvážené.
Myslím si, že manažéri aspoň v prvej línii by mali absolvovať viac strategických výcvikov, pretože mnohým chýba zručnosť správne prezentovať zvolenú stratégiu a obhájiť ju. A to sa dá naučiť. Ak má človek víziu a dobré nápady, je škoda, ak ich nevie presadiť.
TATIANA ORGLEROVÁ, HR manažérka spoločnosti Heineken:
Už v deväťdesiatych rokoch dvadsiateho storočia sa HR profesionáli stali strategickými partnermi topmanažérov vo svojich firmách. Ale obsadenie kresla za okrúhlym stolom predstavenstva bolo iba začiatkom. Dnes musí byť líder ľudských zdrojov nielen partnerom pre vrcholových, ale najmä pre líniových manažérov. On musí byť agentom zmeny, aj administratívnym expertom, manažérom podnikovej kultúry a keď to situácia vyžaduje, tak aj bútľavou vŕbou pre zamestnancov. Dobrý HR manažér musí pracovať vo všetkých rolách súčasne a prichádzať s nápadmi pre líniový manažment, ako byť lepší a rýchlejší ako konkurencia. Potrebujeme jasne definovať hodnotu, ktorú tvoríme a merať svoju výkonnosť.
KATARÍNA TURANOVÁ, riaditeľka pre odmeňovanie a rozvoj ľudských zdrojov Slovak Telekom:
HR manažér by mal byť strategickým partnerom ostatným členom top manažmentu. Aby mohol prispievať k zvyšovaniu konkurencieschopnosti svojej firmy, mal by dôkladne poznať smerovanie spoločnosti - aby vedel pripraviť, motivovať a udržať ľudský potenciál v dlhodobom horizonte. Preto by mal poznať moderné trendy v manažmente a mal by byť schopný prispôsobiť ich prostrediu svojej firmy. (mg)