Ďalšia verzia obľúbeného Golfu vyjde z brán wolfburského Volkswagenu o rok skôr, ako sa pôvodne predpokladalo. Bude ďalšou verziou auta, ktorá zatiaľ sa končí modelom Golf Plus. FOTO - REUTERS |
FRANKFURT - Najväčší európsky výrobca automobilov Volkswagen (VW) chce podľa informácií z kruhov koncernu uviesť na trhu nový Golf už v roku 2008, teda o rok skôr, ako plánoval. "Je to tak, Golf má prísť už v roku 2008," uviedol dobre informovaný zdroj pre agentúru Reuters. Pri výrobe najdôležitejšieho modelu automobilky by sa mali okrem iného zredukovať výdavky v porovnaní s Golfom piatej generácie, ktorý prišiel na trh na jeseň 2003.
Nemecký magazín Der Spiegel a denník Die Welt informovali, že šéf značky VW Wolfgang Bernhard chce nechať kompaktné vozidlo postaviť tak, aby sa dalo montovať jednoduchšie a výhodnejšie ako predchádzajúce varianty. Koncern sa k tomu nechcel vyjadriť.
V súčasnosti potrebuje VW na výrobu Golfu V, ktorého sa vrátane verzie s vyššou strechou Golf Plus predalo vlani 706-tisíc kusov, teda o dobrých sedem percent viac ako v roku 2004, dvojnásobne dlhý čas, ako potrebujú niektorí konkurenti na porovnateľné autá. Bernhard to chce zmeniť a nasmerovať VW viac na cestu, ktorou ide japonský výrobca Toyota. Toho v automobilovej branži považujú v tomto smere za vzor.
VW doteraz uvažuje o zrušení 20-tisíc pracovných miest v nerentabilných západonemeckých fabrikách. Rozhodnutia však ešte nepadli, rozhovory so zástupcami zamestnancov o snahe znížiť výrobné náklady pokračujú. V roku 2005 zvýšil VW vďaka už uskutočňovaným úsporným programom prevádzkový zisk pred mimoriadnymi položkami o polovicu na 3,1 miliardy eur, v prepočte 116,4 miliardy korún. Čistý zisk dosiahol miliardu eur.
Podľa najnovšieho vydania nemeckého spravodajského magazínu Focus, ktoré bude zverejnené v pondelok, sa boj o moc na najvyšších miestach VW medzičasom opäť trochu upokojil. Šéf dozornej rady Ferdinand Piech sa ospravedlnil predsedovi predstavenstva Berndovi Pischetsriederovi za svoje verejné vyjadrenia k jeho údajne otáznemu predĺženiu pracovnej zmluvy vo VW.
Pischetsrieder zabezpečuje s Bernhardom sanáciu hlavnej značky VW a v dôsledku tvrdých škrtov nemá u zástupcov zamestnancov dobrú povesť. Finančný šéf VW Hans Dieter Poetsch však označil najnovšie plánované zníženie nákladov za dôležité z hľadiska prežitia. "Bez reštrukturalizácie, obzvlášť tradičných závodov, by schopnosť koncernu VW dlhodobo prežiť v budúcnosti bola nemysliteľná," povedal minulý týždeň na bilančnej tlačovej konferencii koncernu. Sanácia slabo vyťažených fabrík v západnom Nemecku je predpokladom aj pre to, aby sa automobilka dostala zo straty v USA.
(tasr)