Začal sa lov na klientov

BRATISLAVA – Klienti nebankových inštitúcií sa opäť stali terčom sľubov a reklamných kampaní. Niekoľko spoločností a združení si uvedomilo, že na vymáhaní ich pohľadávok sa dá zarobiť a spustili masívnu kampaň, v ktorej ponúkajú klientom pomoc.

BRATISLAVA – Klienti nebankových inštitúcií sa opäť stali terčom sľubov a reklamných kampaní. Niekoľko spoločností a združení si uvedomilo, že na vymáhaní ich pohľadávok sa dá zarobiť a spustili masívnu kampaň, v ktorej ponúkajú klientom pomoc.

Združenia chcú zastupovať klientov pri vymáhaní aspoň malej časti ich peňazí. Stačí podpísať mandátnu zmluvu a vzdať sa 5 až 7 percent zo sumy, ktorú pre nich spoločnosť vymôže.

Ekonómovia pripúšťajú, že združovanie klientov zastúpených jednou firmou zvyšuje ich šance na speňaženie majetku. Pochybujú však, že celková suma, ktorá sa vymôže, bude vyššia ako niekoľko sto miliónov korún.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Znamená to, že poškodení klienti dostanú najviac niekoľko tisíckorunáčok. „Tak ako ľudia uverili sľubom o bezpečných a pritom vysokých výnosoch, teraz veria tomu, že dostanú svoje peniaze späť,“ povedal makroekonóm z Istrobanky Marek Senkovič.

Spoločnosti, ktoré chcú klientov zastupovať, môžu na províziách zarobiť milióny. Ak by napríklad 50-tisíc klientov dokázalo vymôcť celkovo 100 miliónov korún, na každého z nich by pripadlo v priemere dvetisíc. Sprostredkovateľské firmy by si rozdelili približne 6 miliónov korún.

„Samozrejme, nie sme armáda spásy. Po našich skúsenostiach s vymáhaním pohľadávok však vieme, že nejaké peniaze sa takto budú dať vymôcť, ale nemôžeme zaručiť, koľko to bude,“ povedal SME manažér zo spoločnosti All Finance Services, ktorá si za sprostredkovanie účtuje 6 percent. O percento viac pýta združenie Vaša nádej, ktoré založil Ján Čarnogurský mladší. Zatiaľ najmenej – päť percent – žiada podielové družstvo Slovenské investície.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 731
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 538
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 735
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 540
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 531
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 444
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 053
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 206
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu