Rakúska propagačná centrála Österreich Werbung sa vlani musela prispôsobiť novému modelu financovania. Kým dovtedy ju plne dotoval štát a spolu s ním aj turistické spoločnosti z jednotlivých spolkových krajín (z príspevkov svojich členov), minulý rok sa tento samozrejmý prítok financií do centrály zastavil.
„Bolo to na popud zdola, zo spolkových krajín, lebo sa nám zdalo, že štátni úradníci hore začali byť ako stojatá voda,“ vysvetlila Andrea Musková z turistickej spoločnosti v Salzbursku.
Österreich Werbung dostáva odvlani o tretinu menej peňazí - na tento rok „iba“ 480 miliónov šilingov - a organizácia je nútená podnikať. Ako hovorí Ulrike Kovarschová z marketingového oddelenia štátnej centrály, s turistickými spoločnosťami v každej spolkovej krajine sa dohodli, že im budú svoje služby predávať. Ak pripravia napríklad workshopy alebo účasti na zahraničných veľtrhoch, regionálne turistické organizácie si to môžu kúpiť, ale aj nemusia.
„Pre centrálnych úradníkov je to náročnejšie. Ale my zase môžeme ich ponuky porovnávať s alternatívnymi ponukami. Predsa len je to štátna organizácia, nemala konkurenciu, bolo treba niečo zmeniť. My nechceme vystupovať oddelene - každá spolková krajina zvlášť, to nie. Chceme zostať pod jednou značkou Rakúska. Ale šlo o to, niečo zmeniť v kvalite prezentácie navonok,“ myslí si Musková. (ru)