Nemecko zverilo svoju štátnu propagáciu Nemeckej centrále pre turizmus. Nie je to štátna organizácia. Jej financovanie je kombinované - zo štátnych zdrojov, ale aj z členských príspevkov cestovných kancelárií, dopravných spoločností, poisťovní, agentúr a ďalších subjektov v cestovnom ruchu.
„Slovo centrála v názve je trocha zavádzajúce, lebo nemáme centrálnu štruktúru. Sme len marketingová organizácia odkázaná na dobrovoľnú spoluprácu,“ tvrdí Jörgen Knud, šéf regionálnej pobočky vo Viedni, ktorý má v pôsobnosti južnú a východnú Európu.
Ročný rozpočet centrály je okolo 30 miliónov eur, v prepočte 1,26 miliardy korún. Až 70 percent rozpočtu dotuje štát cez ministerstvo hospodárstva. Podľa Knuda štátnych peňazí je však z roka na rok menej. Schvaľuje to parlament, centrála si teda musí vždy znova dotáciu obhájiť pred poslancami.
Znižovanie financií centrála kompenzuje znásobovaním vlastných marketingových aktivít, z ktorých má príjmy. Pokrývajú asi pätinu rozpočtu. „Ak sa napríklad nemecké hotely, regióny a ďalšie subjekty zúčastňujú na našich workshopoch, ktoré my zorganizujeme v zahraničí, musia to spolufinancovať. Veď potom z toho majú osoh aj ony.“ (ru)