odovzdáva doma ďalším subjektom.“ Vlastné príjmy má centrála minimálne.
V otázke, či by sa štátna propagácia nemala snažiť aj o určité komerčné aktivity, čím si zvýši príjmy, je skeptický. „Podnikatelia sú voči centru alebo ministerstvu vždy nedôverčiví. Myslia si, že tam nič nerobia. My ich musíme presvedčiť, že máme rovnaký záujem a že im chceme aj prispieť na ich aktivity. Napríklad cez rôzne granty alebo financovanie programu rozvoja krajov.“
Región si podľa neho najprv sám musí ujasniť, aký má potenciál, čo dokáže ponúknuť. Potom mu pri sformovaní jeho ponuky môže turistická centrála pomôcť. „Máme informácie, kde sa čo žiada, aké sú trendy v dopyte. Predstaviteľ kraja si môže povedať - máme tu hrady, zámky a vinice, ale treba nájsť taký zahraničný trh, kde to bude žiadané.“
Centrála dostala na tento rok 162 miliónov českých korún, vlani 148 miliónov. Na rozvojové programy ide 300 miliónov. (ru)