Slováci: V turistike sme ešte slabí

BRATISLAVA - Krajiny východnej Európy väčšinou nie sú pripravené na iné než štátne financovanie propagácie v zahraničí. „Svojou činnosťou, ako vydávaním propagačných materiálov o Slovensku a podobne, si zarobíme asi na desať percent rozpočtu,“ hovorí ...

BRATISLAVA - Krajiny východnej Európy väčšinou nie sú pripravené na iné než štátne financovanie propagácie v zahraničí. „Svojou činnosťou, ako vydávaním propagačných materiálov o Slovensku a podobne, si zarobíme asi na desať percent rozpočtu,“ hovorí riaditeľka Slovenskej agentúry pre cestovný ruch Ivana Magátová. Rozpočet agentúry je už niekoľko rokov na hranici efektívnosti - tento rok je to 40 miliónov korún. V strednej Európe je suverénne najnižší.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podľa Magátovej sila podnikateľských subjektov v cestovnom ruchu a regiónov je na Slovensku malá. „Na ich dopyt po našich službách sa spoliehať nedá. Podnikatelia nie sú schopní zložiť sa na milión, ktorý stojí napríklad účasť Slovenska na zahraničnej turistickej výstave. To musí platiť štát.“

SkryťVypnúť reklamu

Zaťažiť našich podnikateľov nejakými ďalšími odvodmi v cestovnom ruchu je tiež nereálne. Naopak, cestovné kancelárie, ktoré privážajú zahraničnú klientelu, by mal štát podľa nej nejako navyše bonifikovať. „Veď vozia hostí, vznikajú im tým nové náklady a ak sa niečo strhne, čo klientov v zahraničí odradí od cesty, musia znášať straty.“

Česi a Maďari si financovanie turizmu z európskych podporných fondov zariadili lepšie. „Určili si priority, napríklad len na rozvoj kúpeľov alebo len na kongresy a podobne. U nás sa vlani 86 miliónov korún, ktoré sme na cestovný ruch dostali z Phare, rozprsklo na všetky strany. U nich môžu subjekty dostať peniaze na projekty s tým, že si z nich môžu zaplatiť aj účasť na zahraničných veľtrhoch. U nás to nie je možné.“

SkryťVypnúť reklamu

(ru)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 759
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 592
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 737
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 616
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 588
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 356
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 118
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 243
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu