Musíme sa viac ukazovať vo svete

BRATISLAVA - Nepropagovať sa v zahraničí znamená pre krajinu pripraviť sa o najľahšie získavané devízy z cestovného ruchu. Podľa odborníkov sa na zahraničných turistoch zarábajú devízové prostriedky o pätinu ľahšie než v klasických odvetviach.


ILUSTRAČNÉ FOTO SME - JÁN KROŠLÁK



Preto sa mnohé krajiny snažia spropagovať a investujú do svojej vlastnej reklamy. V súčasnosti, keď sa v dôsledku terorizmu mení dlhodobé cestovateľské správanie európskych a zámorských turistov, je to ešte vypuklejšie. Krajiny sa o nich doslova bijú. Napríklad Maďarsko, Nemecko a ďalšie turistické kampane znásobili.

Ako však robiť štátnu propagáciu? Niekde ju stopercentne dotuje štát, inde sa od tohto modelu odchádza. „Pred ôsmimi rokmi parlament rozhodol, že nebudeme plne dotovaní a musíme mať aj vlastné príjmy, aby sme si udržali činnosť,“ hovorí šéf jednej z pobočiek Nemeckej centrály pre cestovný ruch Jörgen Knud.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Štátnu propagáciu vlani radikálne zmenili i Rakúšania. Šlo o to, aby úradníci nemali pocit, že peniaze vždy budú, ale aby boli motivovaní tvorivejšie pracovať.

Kým predtým museli byť krajinské turistické organizácie povinne členmi centrálnej organizácie Österreich Werbung a dotovali ju odvodmi, vlani členstvo odmietli a vystúpili z nej.

„Chceli sme, aby úradníci v centre boli donútení robiť atraktívnejšie. Boli to už také stojaté vody,“ prezradila Andrea Musková zo salzburskej krajinskej turistickej organizácie, „teraz nám musia robiť ponuku svojich služieb, workshopy, tlačové besedy, cesty pre novinárov a my to od nich kúpime alebo aj nie. Začali sa viac snažiť.“

Štáty východnej Európy nie sú na to veľmi pripravené. Výnimkou je Maďarsko, ktoré najviac stavilo na turizmus.

SkryťVypnúť reklamu

Živoriaci slovenský cestovný ruch by mal v tomto roku podľa ministra hospodárstva Haracha konečne dostať viac peňazí. Ako oznámil pred týždňom, po prvýkrát pôjde šesť miliónov na to, aby sa vybudovali aj nové turistické zastúpenia vo svete. Zatiaľ máme len jedno (!), Maďari 18, Česi 12, Poliaci 11, Rakúšania 32. Ochote financovať cestovný ruch a reklamu v zahraničí zodpovedajú aj príjmy z turistiky, ktoré u susedov mnohonásobne prevyšujú tie naše.

TÁŇA RUNDESOVÁ

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 750
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 582
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 737
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 608
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 581
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 369
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 107
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 241
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu