ní o predĺžení platnosti licencie rada podľa zákona o vysielaní posudzuje prínos televízie k rozvoju kultúry, pôvodnej tvorby a informovanie verejnosti. Rovnako dôležitá je prehľadnosť vlastníckych vzťahov, prínos vysielateľa k rozvoju mediálneho trhu i súlad činnosti vysielateľa s licenciou a zákonmi.
Podľa platného zákona o vysielaní možno platnosť vysielacej licencie predĺžiť iba raz, v prípade rádií o osem rokov a televízií o 12 rokov. Televízie a rádiá, ktorým už raz licenciu predĺžili, po uplynutí tejto lehoty budú musieť súťažiť s konkurenciou. Keďže zákon platí od roku 2000, takýto prípad sa ešte nestal. Z veľkých televízií naposledy rada predĺžila licenciu TV JOJ v decembri minulého roku, doterajšia jej vyprší o pár mesiacov skôr ako Markíze - 28. júla 2007. (tasr)