Valentína majú obchodníci radi

BRATISLAVA - Ľudia na Slovensku začali Valentína, sviatok zamilovaných, brať vážnejšie v posledných piatich rokoch. Odráža sa to aj na tržbách obchodov, hoci návaly nie sú také výrazné ako pred Vianocami alebo Veľkou nocou.

Srdiečka a plyš pomáhajú vyvolávať príjemné pocity zamilovanosti, preto patria k tovaru, ktorý sa na Valentína predávajú najviac. ILUSTRAČNÉ FOTO - MIROSLAVA CIBULKOVÁ


Napríklad, v obchodoch Hypernova na Valentína už niekoľko rokov až o tretinu stúpajú tržby za cukrovinky či drobné plyšové hračky. "Okrem toho idú na odbyt aj papierové darčeky," hovorí Diana Stanková zo spoločnosti Ahold Retail Slovakia, ktorá Hypernovu prevádzkuje. Carrefour podľa hovorkyne Jany Havlíčkovej na Valentína špeciálne objednáva darčekové výrobky s tématikou lásky, srdiečok, alebo malé plyšové hračky.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ľubomír Drahovský z agentúry pre prieskum trhu reťazca Terno hovorí, že okrem sladkostí a kvetov ľudia kupujú čoraz drahšie dary, najmä spodnú bielizeň, knihy či parfumy v akciových darčekových baleniach. Predajniam Terno už desať dní pred sviatkom za tieto tovary rastú tržby o 15 percent oproti dňom v tzv. hluchom období, ktoré ohraničujú Vianoce, keď sa tržby v obchodoch zvyšujú často viac ako o polovicu, a Veľkú noc.

SkryťVypnúť reklamu

Slovenskí spotrebitelia sa dajú nadmieru ovplyvniť akciami a reklamou, čo dokazujú aj nedávne prieskumy spoločností Incoma Research a GfK, podľa ktorých až 40 percent ľudí podľahne reklame v médiách a nakupuje aj podľa letákov. "Prirodzene, predajcovia to využívajú aj počas valentínskych sviatkov," hovorí Drahovský.

Reštaurácie sľubujú zážitok pri špeciálnych valentínskych menu, kúpele ponúkajú valentínske ozdravné kúry, cestovné kancelárie a hotely valentínske pobyty či lyžovačky. Nezriedka sú aj kozmetické salóny pripravené poskytnúť valentínske skrášľovacie procedúry. "Tovaru je habadej, ale predať ich je šikovnosť, a k tomu pomáha aj sviatok zamilovaných," komentuje prezident Zväzu obchodu a cestovného ruchu Pavol Konštiak. (lh)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 722
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 522
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 734
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 535
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 521
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 471
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 039
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 198
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu