Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

Nemecký Volkswagen čakajú vážne zmeny

Predstavenstvo najväčšej európskej automobilky oznámilo, že chce uskutočniť zásadný racionalizačný program. Cieľom je podľa internetového portálu denníka Frankfurter Allgemeine Zeitung znížiť výrobné kapacity, zvýšiť produktivitu práce predovšetkým v ...

Hoci analytici očakávali, že reforma vo VW zasiahne 10- tisíc ľudí, podľa Financial Times Deutschland to bude dvakrát toľko. Volkswagen pritom zamestnáva v Nemecku približne 100-tisíc zamestnancov. ILUSTRAČNÉ FOTO - ČTK/AP

Predstavenstvo najväčšej európskej automobilky oznámilo, že chce uskutočniť zásadný racionalizačný program. Cieľom je podľa internetového portálu denníka Frankfurter Allgemeine Zeitung znížiť výrobné kapacity, zvýšiť produktivitu práce predovšetkým v montážnych závodoch, stlačiť pracovné náklady a tiež zreorganizovať výrobu automobilových súčiastok.

Výsledkom programu by malo byť nové organizačné usporiadanie výroby automobilových komponentov a produkcie v montážnych fabrikách.

Racionalizačný program by mohol podľa webového portálu novín Financial Times Deutschland "v nasledujúcich rokoch zasiahnuť až 20 000 zamestnancov v priamom či nepriamom dosahu aktivít VW". Analytici rátali pôvodne s reformou, ktorá by zasiahla 10 000 pracovných miest.

VW má v Nemecku šesť výrobných podnikov, kde dovedna pracuje približne 100 000 zamestnancov.

Šéf automobilky Bernd Pischetsrieder vyhlásil, že predstavenstvo stojí za tarifnou zmluvou, ktorú uzavrelo s odbormi. Dodal však, že sa zmenili rámcové podmienky, čo bude mať za následok nové tarifné rokovania medzi manažmentom, závodnou radou a odbormi.

Podľa informácií nemeckých médií VW dokonca zamýšľa predať niektoré fabriky na výrobu automobilových komponentov, napríklad v nemeckých mestách Kassel, Salzgitter a Braunschweig. Predstavitelia koncernu tieto správy komentovať odmietli.

JÁN ŠALGOVIČ, Mníchov

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  2. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  3. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  4. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  5. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  6. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  7. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  8. Pomáhajte čítaním
  9. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  10. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  1. Neodkladajte pre koronavírus vyšetrenie svojich očí
  2. BILLA podáva v kritickom období pomocnú ruku ľuďom z kultúry
  3. Vynovená predajňa v Smrdákoch
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  6. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  7. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  8. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  9. Pomáhajte čítaním
  10. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 31 991
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 23 251
  3. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 20 161
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 963
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 13 681
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 726
  7. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 924
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 821
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 686
  10. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 9 014
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Minister obrany Jaroslav Naď.
Autorská strana Petra Šabatu

Babiš už neriadi štát ako firmu, dúfa v zázrak

Kto prešľapuje tragickú koronavírusovú českú cestu? Ľudia typu Fica a Kaliňáka.

Jaroslav Faltýnek a Andrej Babiš.

Keď Sagana sledujem v médiách, vôbec sa nezmenil, tvrdí spolužiak

Už v šestnástich sníval, že pôjde na Tour.

Peter Sagan a René  Valent.
Boris Kollár.