entov uskutočnila spoločnosť TNS SK v januári 2006.
Z výsledkov vyplynulo, že slovné spojenia sa viažu najmä na výrazne medializované udalosti, ktoré sprevádzali minulý rok.
Druhým najtypickejším spojením pre rok 2005 "úmrtie pápeža Jána Pavla II.", ktoré uviedlo 28,7 percenta respondentov.
"Reality show" označilo za najcharakteristickejšie slovné spojenie 27,9 percenta Slovákov.
Medzi typické spojenia patria aj "ceny benzínu" a "zdražovanie energií", ktoré sa s minulým rokom spájali približne každému piatemu respondentovi.
Pre mladšie vekové kategórie do 29 rokov sú typickými slovami alebo slovnými spojeniami "reality show", "Harry Potter", "Artmedia Petržalka" či "vtáčia chrípka".
Staršie vekové kategórie - 50 rokov a viac uvádzali najmä "úmrtie pápeža Jána Pavla II.", "zdražovanie energií" a "ceny benzínu".
Výrazné rozdiely medzi mladšou a staršou vekovou kategóriou boli zaznamenané vo vnímaní politických a sociálnych otázok, ktoré súvisia s problémami životnej úrovne.
"Druhý pilier" za slovné spojenie roka považujú hlavne
30-49-roční respondenti.
Muži preferujú skôr "Artmediu Petržalka", "automobilku Kia", či "ceny benzínu". Ženy častejšie označili "vtáčiu chrípku", "reality show" a tiež "zdražovanie energií". (tasr)