Slovným spojením roku je vtáčia chrípka

Za najtypickejšie slovo alebo slovné spojenie charakterizujúce uplynulý rok považuje každý tretí občan Slovenska spojenie "vtáčia chrípka". Označilo ho tak 34,9 percenta obyvateľov v prieskume verejnej mienky, ktorý na reprezentatívnej vzorke 1066 respond

entov uskutočnila spoločnosť TNS SK v januári 2006.

Z výsledkov vyplynulo, že slovné spojenia sa viažu najmä na výrazne medializované udalosti, ktoré sprevádzali minulý rok.

Druhým najtypickejším spojením pre rok 2005 "úmrtie pápeža Jána Pavla II.", ktoré uviedlo 28,7 percenta respondentov.

"Reality show" označilo za najcharakteristickejšie slovné spojenie 27,9 percenta Slovákov.

Medzi typické spojenia patria aj "ceny benzínu" a "zdražovanie energií", ktoré sa s minulým rokom spájali približne každému piatemu respondentovi.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Pre mladšie vekové kategórie do 29 rokov sú typickými slovami alebo slovnými spojeniami "reality show", "Harry Potter", "Artmedia Petržalka" či "vtáčia chrípka".

Staršie vekové kategórie - 50 rokov a viac uvádzali najmä "úmrtie pápeža Jána Pavla II.", "zdražovanie energií" a "ceny benzínu".

Výrazné rozdiely medzi mladšou a staršou vekovou kategóriou boli zaznamenané vo vnímaní politických a sociálnych otázok, ktoré súvisia s problémami životnej úrovne.

"Druhý pilier" za slovné spojenie roka považujú hlavne

30-49-roční respondenti.

Muži preferujú skôr "Artmediu Petržalka", "automobilku Kia", či "ceny benzínu". Ženy častejšie označili "vtáčiu chrípku", "reality show" a tiež "zdražovanie energií". (tasr)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  3. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  4. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  5. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  7. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  8. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží
  1. Kaufland pozýva na letnú oslavu plnú farieb: príde Tina aj Kali
  2. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  3. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  4. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  5. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  7. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  8. Lesopark Hlboké slávnostne otvára svoje brány
  1. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 7 895
  2. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 6 636
  3. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 6 205
  4. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 6 118
  5. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 5 118
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 3 885
  7. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 2 720
  8. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 2 121
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu