Joj, to znie ako krásny vzdych slovenského dievčaťa, vítal nás moderátor Miss Universe na obrazovke novonarodenej televízie. A zároveň je to aj meno pekného dievčaťa: Jojka. Slovo Joj bude zrejme nápadom samotného riaditeľa Železného - vyslovuje ho zvlášť nežne a hrdo.
Opotrebovaná tetka z reklamy na televíziu Joj, napchatá v rokokovej róbe, sedí na gauči, prežúva a pri zvukoch telky znechutene drieme s unudeným manželom v pozadí. Prepnú na Joj - a nastane premena! Nuda na Slovensku sa končí! Namiesto tlstej markízy sedí na gauči štíhle krásne, zvodné stvorenie. Zvuk joj, ten výdych mladej devy, evokuje v ušiach manažmentu Novy čosi radostné a aj zmyselne žensky slovenské.
Krásne slovenské devy defilovali na českej Joj v sobotu večer niekoľko hodín v rôznych preoblečeniach znovu a znovu. Prerušovali ich české a slovenské hviezdy popu - vždy v harmonických duetách - a moderoval česko-slovenský moderátorský pár.
Missky žiarili, vlnili sa a s nemenným úsmevom na pootvorených perách odchádzali a prichádzali. Tá graciózna masa trocha splývala, aj keď jedna sa napríklad riadi krédom, že len život, ktorý žijeme pre iných, stojí za to, aby sme žili, a iná zas vraví, že treba žiť tak, aby sme žiadnu minútu neoľutovali. Napokon, všetky prešli spoločným agentúrnym tréningom krásy.
Súťaž sa ťahala dlho, dramaticky spomaľovaná ukazovaním kabeliek, kozmetiky, áut, leteniek a ostatných trofejí víťaziek a ich sponzorov. Či vyhrá kráska z Košíc, Hnúšte, alebo Bílkových Humeniec, sa väčšina publika nedočkala, pretože celé Slovensko vedelo, že o trištvrte na desať bude na Markíze Matrix. To je sila konkurencie.
Do rybníka vplávala šťuka. Pre začiatok trošku mdlo, so šerpou missky na plutve, ale dravec sa nemusí ponáhľať. Skôr či neskôr sa zahryzne a krv potečie. Vytúžené seriálové produkty budú na Joj asi rýchlejšie a čerstvejšie a Markíza už potom nebude mať monopol na lásku slovenského publika. Nakúpime čipsy a budeme prepínať kanály. Nuda na Slovensku sa ešte len začne.