Sobota, 24. október, 2020 | Meniny má KvetoslavaKrížovkyKrížovky

Ľudia podliehajú reklamnej kampani bánk

BRATISLAVA - Za prvých deväť mesiacov minulého roku došlo k medziročnému rastu konečnej spotreby domácností o 5,8 percenta, ktorý bol spôsobený výrazným rastom reálnych miezd a pomerne uvoľnenou menovou politikou centrálnej banky.

Tvrdí to správa o základných makroekonomických proporciách vývoja ekonomiky Slovenska, ktorú vypracovala Slovenská ratingová agentúra. Ako sa ďalej v materiáli uvádza, aj tieto faktory motivujú občanov financovať svoje bežné výdavky prostredníctvom čoraz prístupnejších úverov.

Podľa riaditeľa agentúry Rudolfa Autnera na zvyšovanie zadlženosti domácností sú dva pohľady. Jeden názor rýchle zadlžovanie kritizuje, iní analytici konštatujú, že oproti pôvodným členom Európskej únie, je miera zadlženia domácností na Slovensku stále nízka. Súčasný stav v tejto oblasti má podľa Autnera psychologický aspekt v tom, že občania Slovenska začínajú dôverovať svojej vlastnej budúcnosti, pretože sú presvedčení, že svoje dlhy budú mať z čoho splácať.

Skryť Vypnúť reklamu

Autner vidí určitú spojitosť aj medzi mierou zadlženosti a reklamnou aktivitou peňažných ústavov. "Nechceme podceňovať sofistikovanosť úvah obyvateľstva, ale faktom je, že v mnohých ohľadoch slovenskí spotrebitelia podliehajú veľmi agresívnej reklame peňažných ústavov," povedal Autner. Podľa neho ľudia nie dostatočne obozretne využívajú lákavú možnosť vyriešiť svoje problémy pomocou spotrebných úverov.

Vo výdavkoch domácností dominujú potraviny, keď ich podiel na celkových výdavkoch za prvé tri štvrťroky 2005 dosahuje asi 24 percent. Najrýchlejšie rástli výdavky na nábytok, bytové vybavenie a bežnú údržbu domácností, a to o 19,4 percenta. Výdavky na odievanie a obuv a výdavky na rekreáciu a kultúru zhodne o 12,4 percenta. Ratingová agentúra očakáva v nasledujúcich rokoch postupný nárast podielu výdavkov na bývanie, pričom podiel potravín a nealkoholických nápojov by mal klesať. (tasr)

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vitajte v postapokalyptickom svete
  2. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  3. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  4. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  5. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  6. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  7. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  8. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  9. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  10. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  1. Tesco prináša zákazníkom potraviny za každých okolností
  2. Vedeli ste, že jablká majú svoj medzinárodný deň?
  3. Zostáva už len 7 dní na predloženie žiadosti o grant
  4. Svet môžeme zlepšiť dobrými skutkami
  5. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  6. Najnovšie technológie a inovácie na Gemeri? Normálka
  7. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  8. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  9. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  10. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  1. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 17 186
  2. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 14 849
  3. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 13 036
  4. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 020
  5. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 11 879
  6. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 10 946
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 10 426
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 691
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 588
  10. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 9 555
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu