FOTO |
Éra náramkových hodiniek sa zrejme končí. Ich predaj, s výnimkou luxusných výrobkov, klesá, čo je zrejme dôsledok toho, že najmä mladí ľudia sledujú čas na mobilných telefónoch. Náramkové hodinky existujú asi 138 rokov a vymysleli ich Švajčiari. Pôvodne sa považovali len za doplnok pre ženy, neskôr sa však stali symbolom bohatstva. Skutočný rozmach zažili za prvej svetovej vojny, keď ich armáda rozdávala vojakom, aby mohli lepšie koordinovať útoky na nepriateľa. Potom sa stali bežným doplnkom, ktorý si už môže dovoliť asi každý. Najmä odvtedy, ako ručnú výrobu nahradila v 80. rokoch strojová výroba elektronických hodiniek. Výskum trhu podľa britských The Times však ukazuje, že predaj luxusných náramkových hodiniek nestagnuje, naopak, mierne rastie. Na opačnom konci cenovej stupnice to vyzerá ináč. V USA klesol predaj hodiniek v cenovom rozpätí 30 až 150 dolárov (asi 950 až 4500 korún) len za minulý rok o desať percent. Odbyt plastových hodiniek určených pre mladých ľudí klesol od januára do októbra minulého roka v porovnaní s predvlaňajškom o 12 percent.