Matica žiada peniaze na degustáciu vín

BRATISLAVA – V rozpise niekoľkých stoviek „kultúrnych akcií,“ na ktoré požiadala Matica slovenská o príspevok štátu, sú aj prednášky Herbalife, ľudového liečiteľa, otvorenie a ukončenie kúpeľnej sezóny v Trenčianskych Tepliciach či večer spojený s

BRATISLAVA – V rozpise niekoľkých stoviek „kultúrnych akcií,“ na ktoré požiadala Matica slovenská o príspevok štátu, sú aj prednášky Herbalife, ľudového liečiteľa, otvorenie a ukončenie kúpeľnej sezóny v Trenčianskych Tepliciach či večer spojený s degustáciou vín v Lučenci. Matica žiada na tieto akcie príspevok od štátu.

Matica žiada peniaze napríklad aj na členskú schôdzu Slovenského zväzu záhradkárov či preplatenie rekvalifikačného kurzu Obsluha PC.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V rámci projektov na kultúrne aktivity sú zaradené aj pravidelné zasadnutia orgánov Matice slovenskej. Priestory domov a oblastných pracovísk sa mesačne využívajú na činnosť, ktorá nemá charakter kultúrnej aktivity. Sú to akcie Demokratickej únie žien, filatelistov, skautov, šachové krúžky, výučba esperanta.

SkryťVypnúť reklamu

Markuš a prezident

V stredu bol predseda Matice slovenskej Jozef Markuš za prezidentom Rudolfom Schusterom, kde sa sťažoval, že ministerstvo kultúry zadržiava 19 miliónov, ktoré mu už schválilo z účelových transferov.

„Peniaze na účet zatiaľ neprišli, pretože vedenie Matice napriek niekoľkým upozorneniam predložilo opäť nedostačujúci rozpočet,“ povedal hovorca ministerstva kultúry Juraj Puchý.

V rozpise položiek, ktoré poslalo vedenie Matice na ministerstvo, je síce rozpísaných niekoľko stoviek akcií, ktoré organizujú jednotlivé domy Matice po Slovensku, no chýba ich presná kalkulácia. „Je to neprehľadné, navyše o mnohých akciách sa nedá povedať, že sú to kultúrne aktivity,“ hovorí Puchý. Prioritou mali byť kultúrne akcie na šírenie slovenského povedomia hlavne v južných okresoch.

SkryťVypnúť reklamu

Matica slovenská nie je organizáciou v pôsobnosti ministerstva kultúry. A tak podobne ako iné kultúrne subjekty môže žiadať peniaze len z účelového transferu ministerstva. V tomto roku ministerstvo pre Maticu schválilo 19 miliónov korún, z toho na vydavateľskú činnosť ide sedem miliónov korún, na požičovňu kostýmov dva milióny korún a na aktivity domov Matice osem miliónov.

MIRKA HOROBOVÁ

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Plač, krik, frustrácia. Rodičia opisujú, čo im pomohlo
  2. Domáce poistenie v dobe nárastu extrémov počasia a škôd
  3. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  4. Urobte krok k štúdiu, ktoré premení vašu vášeň na profesiu.
  5. Ficova vláda extrémne zbrojí, u Kaliňáka kašlú na zákon
  6. Slony, ticho savany, Kilimandžáro. Keňa je skvelá na prvé safari
  7. Anna Macaláková: Výnos je len časť príbehu investície
  8. Kam v auguste k moru? 4 tipy na last minute dovolenku
  1. LESY SR si držia drevo doma: 99 % produkcie zostáva na Slovensku
  2. Soňa Müllerová: Po päťdesiatke som začala byť sama sebou
  3. Domáce poistenie v dobe nárastu extrémov počasia a škôd
  4. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  5. Do Toskánska netreba cestovať ďaleko. Nájdete ho na Gemeri
  6. Urobte krok k štúdiu, ktoré premení vašu vášeň na profesiu.
  7. Plač, krik, frustrácia. Rodičia opisujú, čo im pomohlo
  8. Ficova vláda extrémne zbrojí, u Kaliňáka kašlú na zákon
  1. Kam v auguste k moru? 4 tipy na last minute dovolenku 12 600
  2. Ako sa vyhnúť cukrovke 2. typu: Prvý krok urobte ešte dnes 7 386
  3. Ficova vláda extrémne zbrojí, u Kaliňáka kašlú na zákon 7 250
  4. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 5 665
  5. Slony, ticho savany, Kilimandžáro. Keňa je skvelá na prvé safari 3 893
  6. Plač, krik, frustrácia. Rodičia opisujú, čo im pomohlo 3 871
  7. Sedemnásť hotelov, kde si oddych užijú deti aj dospelí 3 130
  8. Sudoku a hlavolamy: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani počas leta 2 930
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu