
Obhajca titulu majstra sveta Michael Schumacher (vpravo) a jeho kolega v tíme Ferrari Rubens Barrichello absolvovali pred otváracími pretekami nového ročníka formuly 1, Veľkou cenou Austrálie, tlačovú besedu. Schumi bude v tejto sezóne útočiť na rekord Argentínčana Juana Manuela Fangia, ktorý bol v päťdesiatych rokoch päťkrát majstrom sveta. FOTO - REUTERS
Nemecký pilot formuly 1 Michael Schumacher na Ferrari si vlani pripísal štvrtý titul majstra sveta už uprostred leta a aj v nadchádzajúcom 53. ročníku je najväčším kandidátom na prvenstvo. Najlepšie zarábajúci jazdec s ročným príjmom 56 miliónov eur sa však včera zháčil, keď na tlačovej besede v Melbourne dostal otázku, na koho by si stavil, ak by mal dať 50 dolárov na víťaza nedeľňajšej Veľkej ceny Austrálie: „Nechal by som si peniaze vo vrecku.“ Naproti tomu jeho hlavní rivali Škót David Coulthard z McLarenu aj Kolumbijčan Juan Pablo Montoya z Williamsu, ktorí dostali rovnakú otázku, by jednoznačne stavili na seba.
Schumi v minulom roku prelomil rekord Francúza Alaina Prosta s 53 víťazstvami vo formule 1, tohto roku sa chystá vyrovnať rekordných 5 titulov Argentínčana Juana Manuela Fangia. „Chcem v prvom rade vyhrávať, štatistiky sú druhoradé,“ vraví pritom 33-ročný génius za volantom Ferrari.
Seriál 17 veľkých cien štartuje túto nedeľu v Melbourne a vyvrcholí 13. októbra v japonskej Suzuke.
Ferrari (vlastný motor)
Nový model F2002 tímu z Maranella nestačili dokonale odskúšať, M. Schumacher a Barrichello nastúpia na vlaňajšom aute. Obhajca titulu usudzuje, že aj na vozidle F2001 sa v Austrálii dá vyhrať. Ferrari zostáva na pneumatikách Bridgestone. Testovací jazdci Badoer a Burti usilovne pracujú , aby nové auto bolo k dispozícii v pretekoch čo najskôr.
McLaren-Mercedes
Skúseného Miku Häkkinena, ktorý si dal ročnú prestávku, nahradil v tíme „strieborných šípov“ jeho mladší krajan Kimi Räikönnen (prišiel zo Sauberu). „Mojím cieľom je titul,“ povedal pred štartom MS známu formulku Škót David Coulthard, no ešte nikdy cieľ nesplnil. McLaren prešiel z bridgestoniek na micheliny. Vlaňajší model MP 4/16 bol rýchly, ale nespoľahlivý, nový má byť lepší.
BMW-Williams
Ralf Schumacher vstupuje do novej sezóny už ako otec, k vlaňajším trom víťazstvám chce pridať ďalšie. Aj Montoya vlani vo svojej prvej sezóne v F1 stál na najvyššom stupni, dravo jazdiaceho Kolumbijčana považujú odborníci za najväčšieho súpera M. Schumachera v boji o titul. BMW opäť ponúka najsilnejší motor, v testoch robila problémy aerodynamika.
Sauber (Ferrari)
K Nickovi Heidfeldovi pribudol namiesto Räikönnena 20-ročný nováčik Felipe Massa z Brazílie. Pre švajčiarsky tím bude veľmi ťažké zopakovať vlaňajšie 4. miesto v Pohári konštruktérov.
Jordan-Honda
Anglický tím má po nevydarenej vlaňajšej sezóne (17 bodov) novú dvojicu jazdcov. Jarno Trulli je v Renaulte, Jean Alesi skončil kariéru v F1. Po piatich rokoch sa vrátil k Jordanovi Giancarlo Fisichella, jeho partnerom sa stal nováčik z Japonska Takuma Sato - aj zásluhou dodávateľa motorov Honda.
BAR-Honda
Bývalému majstrovi sveta Jacquovi Villeneuvovi (1997) už pomaly dochádzala trpezlivosť, staré auto nedosahovalo technickú úroveň špičky vo formule 1. Nový model sa v testoch ukazoval nádejne. Druhým jazdcom tímu zostáva Olivier Panis.
Renault (vlastný motor)
Bývalý Benetton (M. Schumacher s ním získal dva tituly majstra sveta - 1994, 1995) prešiel do stopercentného vlastníctva Renaultu. Šéf tímu Flavio Briatore, ktorý stál aj pri Schumiho víťazstvách, angažoval Trulliho, druhým jazdcom zostáva Jenson Button.
Jaguár-Cosworth
Po odchode Jeana Alesiho je bývalý vicemajster sveta (1999) Eddie Irvine v 36 rokoch najstarším pilotom v jazdeckom poli. V tíme s ním zostáva Pedro de la Rosa, avšak šéf Niki Lauda žiada lepšie výkony než vlani, keď iba Irvine raz vystúpil na stupeň víťazov.
Arrows-Cosworth
Holandský tím vymenil motory Asiatech za Cosworth a jazdca Josa Verstappena za Heinza-Haralda Frentzena zo skrachovanej stajne Prost. Na poste dvojky sa udržal Brazílčan Enrique Bernoldi, má silného sponzora.
Minardi-Asiatech
Tím Austrálčana Paula Stoddarta nezískal vlani ani bod, v tejto sezóne to chcú napraviť Alex Yoong a nováčik Mark Webber, ktorý je ďalším Austrálčanom vo formule 1 po ôsmich rokoch.
Toyota (vlastný motor)
Japonská stajňa vstupuje do F1 skromne. Pre skúseného Miku Sala (92 štartov) a 32-ročného nováčika Allana McNisha bude úspechom, ak v prvých Veľkých cenách dôjdu do cieľa.