Ryanair priamo zaútočil na SkyEurope

BRATISLAVA - Boj nízkonákladových aerolínií o cestujúceho sa presunul z oblohy do médií. Kým nepriame narážky a odkazy v reklamných šotoch sa stali zbraňou v boji o zákazníka aj na Slovensku, írska nízkonákladová spoločnosť Ryanair zaútočila na slovenský

SkyEurope priamo. "Milióny slovenských pasažierov sa ohradzujú proti vysokým cenám leteniek, starším lietadlám a palivovým príplatkom spoločnosti SkyEurope, pretože vozový park spoločnosti Ryanair je novší, priemerná cena leteniek je oveľa nižšia a Ryanair garantuje, že nikdy nezavedie palivové príplatky," píše vo vyhlásení nízkonákladová spoločnosť.

Spoločnosť SkyEurope považuje vyhlásenie svojho rivala za neférové a podľa jej stanoviska sú dve tretiny porovnateľných leteniek v SkyEurope lacnejšie ako v Ryanairi. Obe spoločnosti sa pritom bijú o cestujúceho na troch linkách, a to z Bratislavy do Milána a do Londýna a z Krakova do Londýna. Hovorkyňa SkyEurope Elena Konôpková zároveň tvrdí, že vek lietadla nie je jediným kritériom kvality dopravného prostriedku. "Tá závisí najmä od jeho údržby a servisu," dodáva.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

"Takéto situácie sa vyskytujú len zriedka," povedal vedúci Katedry marketingu Fakulty manažmentu Univerzity Komenského Peter Štarchoň. Ako príklad uviedol televízne reklamné šoty telekomunikačných operátorov, z ktorých niektoré Rada pre reklamu zakázala. Ryanair pritom robí takéto porovnávanie s konkurenciou na všetkých európskych trhoch.

"Vždy poukazujeme na to, že sme lacnejší a že poskytujeme lepšie služby oproti konkurencii," povedal marketingový manažér Ryanairu pre strednú Európu Tomasz Kulakowski.

Tvrdý konkurenčný boj, v ktorom na seba firmy priamo útočia, je bežný v USA napríklad medzi výrobcom Pepsi-coly a Coca-Coly. Pri porovnávaní by však mali mať firmy svoje tvrdenia podložené faktami. "Ak by mali svoje tvrdenia podložené napríklad serióznym prieskumom spokojnosti zákazníka, potom by sa to do istej miery mohlo brať ako nástroj konkurenčného boja," povedala prodekanka Obchodnej fakulty Ekonomickej univerzity v Bratislave Eva Hanuláková. Ako však ďalej pokračuje, ani jedna z firiem nesmie mať zámer poškodiť svojho konkurenta. (ik)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 639
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 397
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 727
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 236
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 397
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 752
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 923
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 305
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu