Ryanair priamo zaútočil na SkyEurope

BRATISLAVA - Boj nízkonákladových aerolínií o cestujúceho sa presunul z oblohy do médií. Kým nepriame narážky a odkazy v reklamných šotoch sa stali zbraňou v boji o zákazníka aj na Slovensku, írska nízkonákladová spoločnosť Ryanair zaútočila na slovenský

SkyEurope priamo. "Milióny slovenských pasažierov sa ohradzujú proti vysokým cenám leteniek, starším lietadlám a palivovým príplatkom spoločnosti SkyEurope, pretože vozový park spoločnosti Ryanair je novší, priemerná cena leteniek je oveľa nižšia a Ryanair garantuje, že nikdy nezavedie palivové príplatky," píše vo vyhlásení nízkonákladová spoločnosť.

Spoločnosť SkyEurope považuje vyhlásenie svojho rivala za neférové a podľa jej stanoviska sú dve tretiny porovnateľných leteniek v SkyEurope lacnejšie ako v Ryanairi. Obe spoločnosti sa pritom bijú o cestujúceho na troch linkách, a to z Bratislavy do Milána a do Londýna a z Krakova do Londýna. Hovorkyňa SkyEurope Elena Konôpková zároveň tvrdí, že vek lietadla nie je jediným kritériom kvality dopravného prostriedku. "Tá závisí najmä od jeho údržby a servisu," dodáva.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

"Takéto situácie sa vyskytujú len zriedka," povedal vedúci Katedry marketingu Fakulty manažmentu Univerzity Komenského Peter Štarchoň. Ako príklad uviedol televízne reklamné šoty telekomunikačných operátorov, z ktorých niektoré Rada pre reklamu zakázala. Ryanair pritom robí takéto porovnávanie s konkurenciou na všetkých európskych trhoch.

"Vždy poukazujeme na to, že sme lacnejší a že poskytujeme lepšie služby oproti konkurencii," povedal marketingový manažér Ryanairu pre strednú Európu Tomasz Kulakowski.

Tvrdý konkurenčný boj, v ktorom na seba firmy priamo útočia, je bežný v USA napríklad medzi výrobcom Pepsi-coly a Coca-Coly. Pri porovnávaní by však mali mať firmy svoje tvrdenia podložené faktami. "Ak by mali svoje tvrdenia podložené napríklad serióznym prieskumom spokojnosti zákazníka, potom by sa to do istej miery mohlo brať ako nástroj konkurenčného boja," povedala prodekanka Obchodnej fakulty Ekonomickej univerzity v Bratislave Eva Hanuláková. Ako však ďalej pokračuje, ani jedna z firiem nesmie mať zámer poškodiť svojho konkurenta. (ik)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Štát nie je záchrana. O dôchodok sa musíte postarať sami, hovorí manažérka z poisťovne
  2. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci
  3. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  4. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  5. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  6. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov
  7. Ako premeniť 50 € mesačne na desiatky tisíc – VELTY portfóliá
  8. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská
  1. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci
  2. Študenti sa učili od najlepších šéfkuchárov na Slovensku
  3. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  4. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  5. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  6. Riaditeľ Budvaru: Ľudia poznajú rozdiel. Poctivý ležiak chce čas
  7. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov
  8. Najlepšia odmena za vysvedčenie? Kniha
  1. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 18 953
  2. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská 10 338
  3. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu? 8 361
  4. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov 8 192
  5. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké 7 643
  6. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 7 137
  7. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom 6 835
  8. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou 4 930
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu