Utorok, 2. marec, 2021 | Meniny má AnežkaKrížovkyKrížovky

Ryanair priamo zaútočil na SkyEurope

BRATISLAVA - Boj nízkonákladových aerolínií o cestujúceho sa presunul z oblohy do médií. Kým nepriame narážky a odkazy v reklamných šotoch sa stali zbraňou v boji o zákazníka aj na Slovensku, írska nízkonákladová spoločnosť Ryanair zaútočila na slovenský

SkyEurope priamo. "Milióny slovenských pasažierov sa ohradzujú proti vysokým cenám leteniek, starším lietadlám a palivovým príplatkom spoločnosti SkyEurope, pretože vozový park spoločnosti Ryanair je novší, priemerná cena leteniek je oveľa nižšia a Ryanair garantuje, že nikdy nezavedie palivové príplatky," píše vo vyhlásení nízkonákladová spoločnosť.

Spoločnosť SkyEurope považuje vyhlásenie svojho rivala za neférové a podľa jej stanoviska sú dve tretiny porovnateľných leteniek v SkyEurope lacnejšie ako v Ryanairi. Obe spoločnosti sa pritom bijú o cestujúceho na troch linkách, a to z Bratislavy do Milána a do Londýna a z Krakova do Londýna. Hovorkyňa SkyEurope Elena Konôpková zároveň tvrdí, že vek lietadla nie je jediným kritériom kvality dopravného prostriedku. "Tá závisí najmä od jeho údržby a servisu," dodáva.

Skryť Vypnúť reklamu

"Takéto situácie sa vyskytujú len zriedka," povedal vedúci Katedry marketingu Fakulty manažmentu Univerzity Komenského Peter Štarchoň. Ako príklad uviedol televízne reklamné šoty telekomunikačných operátorov, z ktorých niektoré Rada pre reklamu zakázala. Ryanair pritom robí takéto porovnávanie s konkurenciou na všetkých európskych trhoch.

"Vždy poukazujeme na to, že sme lacnejší a že poskytujeme lepšie služby oproti konkurencii," povedal marketingový manažér Ryanairu pre strednú Európu Tomasz Kulakowski.

Tvrdý konkurenčný boj, v ktorom na seba firmy priamo útočia, je bežný v USA napríklad medzi výrobcom Pepsi-coly a Coca-Coly. Pri porovnávaní by však mali mať firmy svoje tvrdenia podložené faktami. "Ak by mali svoje tvrdenia podložené napríklad serióznym prieskumom spokojnosti zákazníka, potom by sa to do istej miery mohlo brať ako nástroj konkurenčného boja," povedala prodekanka Obchodnej fakulty Ekonomickej univerzity v Bratislave Eva Hanuláková. Ako však ďalej pokračuje, ani jedna z firiem nesmie mať zámer poškodiť svojho konkurenta. (ik)

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Inzercia - Tlačové správy

  1. Spoznajte Olomouc – univerzitné mesto a svoju budúcnosť
  2. WESTech je distribútorom Dell Technologies na Slovensku
  3. AGEL spustil testovanie expresnými PCR testami
  4. Štúdium ekológie, dizajnu či tech. inovácií je životný štýl?
  5. Maturuješ? Vyber si oblasť uplatnenia a študuj čo ťa baví!
  6. Štúdium práva moderne, prakticky aj po anglicky!
  7. Korona zlacňuje elektroniku. Tento týždeň je až o 50 % lacnejšia
  8. Skutočná vanilka a čokoláda. Čo robí potraviny kvalitnými?
  9. Denník SME spolu s knihou Rozhovory o ľudskom tele
  10. Petra Vlhová venuje svoju prilbu do súťaže pre Plamienok
  1. Korona zlacňuje elektroniku. Tento týždeň je až o 50 % lacnejšia
  2. WESTech je distribútorom Dell Technologies na Slovensku
  3. Petra Vlhová venuje svoju prilbu do súťaže pre Plamienok
  4. Denník SME spolu s knihou Rozhovory o ľudskom tele
  5. Skutočná vanilka a čokoláda. Čo robí potraviny kvalitnými?
  6. FVT orientovaná na modernú výučbu prepojenú s praxou
  7. 26 years of providing you with essential information
  8. AGEL spustil testovanie expresnými PCR testami
  9. Telo v karanténe, jar a domácnosť, rozhovor s Denisou Dvončovou
  10. Tieto farmy dávajú prácu domácim. A podporujú región
  1. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme 25 724
  2. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID 14 207
  3. Dovolenka v Egypte: Vyskúšali sme, ako sa aktuálne cestuje 7 252
  4. 10 vecí, kvôli ktorým do banky už chodiť nemusíte 7 175
  5. Séria dvoch príloh: Angličtina nielen pre maturantov 6 682
  6. Žabka expanduje na západe krajiny, hľadá nadšených podnikateľov 6 640
  7. Volkswagen Tiguan: takto by malo vyzerať rodinné auto! 6 161
  8. Spoznajte Olomouc – univerzitné mesto a svoju budúcnosť 6 129
  9. Príbeh Patrika Tkáča a J&T, Lidl verzus Tesco a investičné tipy 6 047
  10. Telo v karanténe, jar a domácnosť, rozhovor s Denisou Dvončovou 5 361
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Minister zdravotníctva Marek Krajčí.

Pandémia si u nás vyžiadala 7 388 obetí.

13 h

Na Slovensku naďalej platí IV. stupeň výstrahy. Viaceré okresy menia v covid automate farbu, pozrite si mapu.

25m
Prezidentka Zuzana Čaputová.

Nie je to zložité, je to len nemožné.

28. feb