, s ktorou prídete?
Jack a Suzy Welchovci: Nezabránite! Jednoducho nemôžete zabrániť Číňanom, aby odkopírovali akékoľvek vaše procesy zvyšujúce efektívnosť. A hádajte, čo ďalej?
Nemôžete v tom zabrániť ani Rumunom, Mexičanom či Američanom. Musíte jednoducho predpokladať, že každý váš konkurent, od Indonézie až po Írsko, je nedočkavý a schopný napodobniť vaše najlepšie metódy. A aj to urobí.
V dnešnom konkurenčnom prostredí si skrátka nemôžete dovoliť porazenecký postoj. Je to prístup, ktorý zabíja firmy. Namiesto toho sa musíte zaktivizovať bojom o prelomové myšlienky a procesy. Jediný spôsob, ako môže firma vyhrať na dnešnom globálnom trhu, je prijať kultúru, ktorá prekvitá najlepšími metódami: Neustále sa učiť a zlepšovať a prenášať to aj do obchodovania.
Niektorí si mylne myslia, že inovácia znamená len prichádzať s vynálezom, novou molekulou alebo s novým typom softvéru. No kultúra najlepších metód túto definíciu rozširuje. Áno, v tomto špičkovom prostredí ľudia inovujú objavovaním nových koncepcií. No inovujú tiež hľadaním najlepších postupov a metód, ich prispôsobovaním a stálym zlepšovaním.
Nachádzajú spôsoby, ako prinútiť dávno známu molekulu, aby robila niečo celkom odlišné. Nachádzajú nové využitie pre vylepšený starý softvér. Tlačia na povýšenie etablovaných produktov a služieb na nasledujúcu úroveň, na rozšírenie súčasných procesov nad očakávania, na rozmetanie status quo "takto sa to tuná robí" a jeho nahradenie prístupom, ktorý kričí "Nikdy neskončíme s hľadaním lepšieho spôsobu."
Nehľadajte len najlepšie metódy, skrývajúce sa pod kameňom na vašom dvore, to znamená cez chodbu v inom oddelení alebo stopäťdesiat kilometrov ďaleko v inej sekcii. Pozrite sa na iné firmy vo vašom priemysle a branži - aj mimo.
Firma General Electric sa naučila detaily skromnej výroby tým, že navštevovala továrne Toyota po celom svete. Naučila sa umenie a vedu, ako zlepšovať invenčné zmeny, študovaním najlepších metód v American Standard, inštalatérskej a klimatizačnej spoločnosti.
Vlastne - ak existuje niečo, čím si môžete byť istý, je to fakt, že firmy - ak nie sú priami konkurenti, prirodzene - sa veľmi radi delia o nečakané úspechy.
V kultúrach najlepších metód šéfovia hľadajú a najímajú ľudí, ktorí bažia po nepretržitom učení. Nepovyšujú - vlastne ich napokon prepúšťajú - tých, ktorí sa neučia.
Jack Welch - je penzionovaným generálnym riaditeľom spoločnosti General Electric. Vo firme strávil 40 rokov, z toho dvadsať vo vedúcej pozícii. Jeho inovácie v riadení z neho urobili najvplyv-nejšieho generálneho riaditeľa svojich čias. Od odchodu do dôchodku Jack Welch cestuje po svete, prednáša na rôzne témy, pôsobí ako poradca a píše knihy. Po roku 2000 sa opakovane stal víťazom rôznych čitateľských i odborných ankiet o najvýznamnejších a najobdivovanejších výkonných riaditeľov na svete.
Suzy Welchová - Je známou autorkou, komentátorkou a ekonomickou novinárkou. Spolu s manželom Jackom napísala bestseller Winning/Víťaziť. Je bývalou redaktorkou Washington Post, Miami Herald, Associated Press a Harvard Business Review. Niekoľko rokov pôsobila ako poradkyňa pre manažment na Harvard Business School. V súčasnosti je obľúbenou rečníčkou, prispieva do časopisu O Magazine a spolu s manželom píše články pre New York Times Syndicate. Zároveň je členkou predstavenstiev mnohých neziskových organizácií.