Rebríčky kvality nie sú, ale poisťovňa poradí

Informácie o tom, ktorá nemocnica ako lieči, nie sú nikde zverejnené. O kvalite liečby či o prístupe lekárov sa pacienti dozvedajú od známych. Informácie o nemocnici by mal pacientovi poskytnúť lekár, ktorý mu hospitalizáciu odporúča, a zdravotná poisťov

Zatiaľ sa pacienti o kvalite liečby a prístupe lekárov dozvedajú len od známych. FOTO - ARCHÍV SME

Informácie o tom, ktorá nemocnica ako lieči, nie sú nikde zverejnené. O kvalite liečby či o prístupe lekárov sa pacienti dozvedajú od známych. Informácie o nemocnici by mal pacientovi poskytnúť lekár, ktorý mu hospitalizáciu odporúča, a zdravotná poisťovňa.

Zdravotné poisťovne tvrdia, že ak ich poistenec požiada, vedia mu poradiť pri výbere nemocnice. Poisťovňa Sidéria takéto informácie podáva cez internet a pacienti sa ich dožadujú väčšinou pri operáciách, na ktoré sú poradovníky.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Námestník pre zdravotné činnosti v poisťovni Apollo Branislav Koreň si myslí, že iniciatíva pritiahnuť pacientov by mala vychádzať najmä z nemocníc. Dodal, že za posledný rok sa už objavili prvé príklady zvýšenia záujmu pacientov o liečbu v regionálnych nemocniciach.

Podľa hovorcu Spoločnej zdravotnej poisťovne Dušana Zaťka novinka v zdravotníctve - manažovanie pacienta poisťovňou, ktoré je aj o hľadaní vhodnej nemocnice, je zatiaľ skôr želaním než skutočnosťou.

Bežná prax je taká, že poisťovňa uzatvorí zmluvu s nemocnicou a dohodne s ňou na mesiac sumu, ktorú by nemocnica nemala pri poskytovaní akútnej a časti odkladnej starostlivosti prekročiť.

Nemocnica po mesiaci poisťovni vyfakturuje výkony, ktoré poisťovňa skontroluje. "Toto je bežná prax, až na ojedinelé prípady veľmi finančne náročných zdravotných úkonov, vykonávaných väčšinou v zahraničí. Poisťovňa sa prakticky s jedenapolmesačným sklzom dozvedá, že bola vykonaná hospitalizácia v prospech jej poistenca," povedal Zaťko.

SkryťVypnúť reklamu

Poisťovne však musia tento rok zoradiť nemocnice do rebríčka podľa ich kvality, na základe tohto poradia s nimi budú uzatvárať zmluvy. Signálom pre pacientov, že nemocnica je kvalitná, bude aj to, že poisťovňa s ňou bude mať zmluvu.

Všeobecná zdravotná poisťovňa preto odštartovala prieskum spokojnosti pacientov s nemocnicami a s kúpeľmi a údaje použije na zostavenie rebríčka kvality. Poisťovňa listom oslovila náhodne vybraných poistencov, ktorí boli v roku 2005 hospitalizovaní v nemocnici alebo absolvovali liečbu v kúpeľoch. V dotazníku sa ich pýta na spokojnosť so starostlivosťou personálu, s kvalitou ubytovania a stravy, s poskytnutou zdravotnou starostlivosťou, ako aj s informáciami od ošetrujúceho lekára o ďalšom postupe pri domácej liečbe. Výsledky prieskumu zverejní v apríli 2006. (dro)

SkryťVypnúť reklamu

Kde získať informácie o nemocnici

u ošetrujúceho lekára, vo svojej zdravotnej poisťovni, od známych.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 650
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 420
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 731
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 306
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 425
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 703
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 939
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 261
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu