Po úvahách o doživotnej rente je to druhý návrh na prilepšenie. Rentu však poslanci zamietli ešte v štádiu úvah, návrhom na vyššie odstupné sa budú zaoberať v marci pri rokovaní o zákone o platových pomerov ústavných činiteľov.
Podľa neoverených informácií by mali za návrhom stáť poslanci SDKÚ Martin Kujan, Jozef Krumpolec a poslanec HZDS Alojz Engliš. Ani s jedným sa nám včera nepodarilo skontaktovať. Jozef Krumpolec stál aj za myšlienkou doživotnej renty pre poslancov.
Úvahy o osemmesačnom odstupnom sa objavili už počas debát o rente. „Gestorský výbor riešil rentu ako neoficiálny podnet. Ja som povedal, že ktokoľvek niečo navrhne, zverejním ho. Nehorázny návrh o doživotnej rente teda nik nepodal. Lenže keď sme o zákone rokovali naostro, objavil sa návrh, aby sa namiesto doterajšieho päťmesačného odstupného vyplácalo poslancom osemmesačné,“ hovorí poslanec OKS a člen výboru pre financie, rozpočet a menu Peter Tatár. Návrh prešiel vo výbore hlasovaním, pri ktorom sa Tatár zdržal. Nepamätá sa, kto prišiel s myšlienkou osemmesačného odstupného. „Bol to skôr kolektívny návrh, ktorý dostal podporu.“
Člen výboru pre financie, rozpočet a menu, poslanec PSNS Rastislav Šepták o návrhu nevedel: „Už ma nebaví debatovať o nejakých odstupných a nerobím si ťažkú hlavu z toho, aké odstupné by som mal.“
Ani druhý návrh – o lietaní do práce a z práce lietadlom – nie je novinkou. Leteckú dopravu využívali poslanci ešte v časoch federácie, prežila aj Mečiarovu vládu, až v polovici roka 1999 predseda parlamentu Migaš leteckú dopravu pre poslancov zrušil. V roku 2000 Migaš dvakrát rozhodol o poskytnutí špeciálu pri sviatku Všetkých svätých.
Poslancom zákon umožňuje používať zadarmo prostriedky hromadnej dopravy. Podľa TASR niektorí poslanci navrhujú zo zákona vyškrtnutie slovíčka verejnej, čo znamená používanie akejkoľvek leteckej dopravy vrátane aerotaxíkov bez toho, aby si za ňu zaplatili sami. (rf)