Takto vyzerá Volkswagen Gol, ktorý by sa mal o päť rokov začať vyrábať v stupinskom závode nemeckej automobilky. Z ruskej fabriky chce VW predávať tento model po celej Európe. FOTO - INTERNET |
kovaných dielcov z Mladej Boleslavy pre Škodu Octavia, predávanú na ruskom trhu. "O päť rokov sa Stupino musí stať plnohodnotným závodom," povedal Pischetsrieder, ktorého citovala agentúra Reuters. Kapacita má byť v konečnej fáze 250-tisíc vozidiel ročne.
Cieľom je vyrábať v Stupine európsku verziu malého automobilu Gol, ktorý sa teraz produkuje v Brazílii pre latinskoamerický trh. VW zamýšľa predávať Gol z ruskej fabriky po celej Európe. Volkswagen sa týmto krokom chce vyhnúť devízovým rizikám pri exporte Gola z Brazílie do eurozóny. Exemplárnym príkladom je Fox, ktorý sa takisto vyrába v Brazílii a ktorého predaj v Európe je v dôsledku nepriaznivého devízového kurzu v červených číslach. Okrem toho chce Volkswagen zvýšiť svoj podiel na strategicky dôležitom ruskom automobilovom trhu zo súčasných 2 - 3 percent na 10 percent. Pischetsrieder neuviedol, aká je celková výška investície Volkswagenu do novej fabriky v Rusku.
Podľa denníka Die Welt priznal riaditeľ skupiny VW Brand Group Wolfgang Bernhard, že "značka VW sa nachádza v úplne neuspokojivej situácii". Podčiarkol, že "svetlo na konci tunela vidí o päť rokov". Pre noviny Nordwest-Zeitung dokonca konštatoval, že takýto stav si Volkswagen ako veľkokoncern natrvalo nemôže dovoliť: "Ak sa nám nepodarí vyviaznuť zo súčasného rozpoloženia, potom sa bude náš podnik, a tým aj pracovné miesta, nachádzať v neistej situácii."
Bernhard v ďalšom vyzdvihol, že absolútnu prednosť majú zlepšenie kvality vyrábaných automobilov a racionalizácia nákladov. O možných prepúšťaniach vo fabrikách Volkswagenu sa odmietol vyjadriť. Takéto správy označil za nepodložené špekulácie, na ktorých sa nechce zúčastňovať.