Volkswagen bude vyrábať autá v Rusku

Šéf Volkswagenu Bernd Pischetsrieder vyhlásil počas automobilového veľtrhu v Detroite, že najväčšia európska automobilka začne ešte tento rok stavať novú fabriku v Rusku. Továreň v mestečku Stupino južne od Moskvy má sprvoti slúžiť na montovanie prefabri

Takto vyzerá Volkswagen Gol, ktorý by sa mal o päť rokov začať vyrábať v stupinskom závode nemeckej automobilky. Z ruskej fabriky chce VW predávať tento model po celej Európe. FOTO - INTERNET


kovaných dielcov z Mladej Boleslavy pre Škodu Octavia, predávanú na ruskom trhu. "O päť rokov sa Stupino musí stať plnohodnotným závodom," povedal Pischetsrieder, ktorého citovala agentúra Reuters. Kapacita má byť v konečnej fáze 250-tisíc vozidiel ročne.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Cieľom je vyrábať v Stupine európsku verziu malého automobilu Gol, ktorý sa teraz produkuje v Brazílii pre latinskoamerický trh. VW zamýšľa predávať Gol z ruskej fabriky po celej Európe. Volkswagen sa týmto krokom chce vyhnúť devízovým rizikám pri exporte Gola z Brazílie do eurozóny. Exemplárnym príkladom je Fox, ktorý sa takisto vyrába v Brazílii a ktorého predaj v Európe je v dôsledku nepriaznivého devízového kurzu v červených číslach. Okrem toho chce Volkswagen zvýšiť svoj podiel na strategicky dôležitom ruskom automobilovom trhu zo súčasných 2 - 3 percent na 10 percent. Pischetsrieder neuviedol, aká je celková výška investície Volkswagenu do novej fabriky v Rusku.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa denníka Die Welt priznal riaditeľ skupiny VW Brand Group Wolfgang Bernhard, že "značka VW sa nachádza v úplne neuspokojivej situácii". Podčiarkol, že "svetlo na konci tunela vidí o päť rokov". Pre noviny Nordwest-Zeitung dokonca konštatoval, že takýto stav si Volkswagen ako veľkokoncern natrvalo nemôže dovoliť: "Ak sa nám nepodarí vyviaznuť zo súčasného rozpoloženia, potom sa bude náš podnik, a tým aj pracovné miesta, nachádzať v neistej situácii."

Bernhard v ďalšom vyzdvihol, že absolútnu prednosť majú zlepšenie kvality vyrábaných automobilov a racionalizácia nákladov. O možných prepúšťaniach vo fabrikách Volkswagenu sa odmietol vyjadriť. Takéto správy označil za nepodložené špekulácie, na ktorých sa nechce zúčastňovať.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 674
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 457
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 733
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 412
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 448
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 598
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 975
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 194
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu